خبرگزاری رویترز روز دوشنبه با درج این خبر نوشت: باشگاه ویارئال اسپانیا با توجه به اینکه تنها سه امتیاز با «منطقه سقوط» به دسته پایین تر فاصله دارد، «ژاوی کایخا» سرمربی خود را برکنار کرد.

کایخا که در دوران بازی خود، در پست هافبک برای ویارئال توپ می زد در سپتامبر ۲۰۱۷ سکان هدایت تیم اسبق خود را به دست گرفت و فصل گذشته لالیگا را در رتبه پنجم و کسب سهمیه لیگ اروپا به پایان رساند.

با این وجود، زیردریایی زرد در فصل جاری با کسب تنها یک پیروزی از ماه سپتامبر تاکنون ظاهرا به گِل نشسته و صعودش به مرحله حذفی رقابت های لیگ اروپا هم در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

این باشگاه با انتشار بیانیه ای ضمن تایید خبر فسخ قرارداد کایخا، از زحمات او طی فصل گذشته و شخصیت حرفه ای او قدردانی کرد.

هنوز نامی به عنوان جانشین کایخا مطرح نشده است اما ویارئال از انتصاب سرمربی جدید طی ساعات آتی خبر داده است.

لازم به ذکر است این تیم که بازی خانگی شنبه شب خود مقابل سلتاویگو را با نتیجه سه بر ۲ واگذار کرد، در حال حاضر با ۱۴ امتیاز از ۱۵ بازی، در رتبه هفدهم جدول ۲۰ تیمی لالیگا جا خوش کرده و به همراه تیم های اتلتیک بیلبائو، رایو وایکانو و اوئسکا که به ترتیب رتبه های انتهایی جدول را به خود اختصاص داده اند، خود را خطر سقوط به دسته پایین تر می بیند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.