این روزنامه آمریکایی از رهبران حزب دموکرات این کشور خواست در خصوص ارتباط بین جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ و مشاور ارشد او و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تحقیق کنند.

این درخواست به دنبال گزارش‌های واشنگتن‌پست مطرح شد که در آنها آمده بود، کوشنر و بن سلمان از زمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی با یکدیگر ارتباط مستمر و پنهانی داشته‌اند.

این روزنامه در مقاله‌ای نوشت، درست است که ارتباط آن دو از زمان آغاز دولت ترامپ دیگر محرمانه نیست اما در حالی که بسیاری در داخل دولت آمریکا و خارج از آن به دنبال مساله خاشقجی با بن‌سلمان مخالفت کردند، داماد ترامپ همچنان به دوستی خود با وی اصرار دارد.

در ادامه این مقاله آمده است، بعید است که کوشنر، بن‌سلمان را درباره چگونه آرام کردن طوفانی که پس از قتل روزنامه‌نگار در گرفته، تشویق او برای حل درگیری‌هایش پیرامون منطقه و اجتناب از نابسامانی‌های بیشتر نصیحت کرده باشد.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، اکثریت دموکرات کنگره آمریکا باید در خصوص ماهیت این ارتباط تحقیق کنند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد، نوشت، کوشنر و بن‌سلمان از زمان قتل روزنامه‌نگار سعودی باهم ارتباط مستمر دارند و کوشنر پیرامون چگونگی برخورد با این بحران به او مشاوره داده است.

روزنامه "دیلی تلگراف" انگلیس هم در مقاله‌ای تحت عنوان "داماد ترامپ به ولیعهد عربستان مشاوره داده است"، نوشت، کوشنر مشورت‌هایی به بن سلمان پیرامون چگونگی غلبه بر وضعیت موجود با کم‌ترین خسارت پس از قتل خاشقجی داده است.

به نوشته دیلی تلگراف، سه تن از مسؤولان رسمی سابق آمریکا نسبت به مذاکرات غیررسمی این دو ابراز نگرانی کردند، زیرا این مذاکرات کوشنر را در معرض باریچه شدن قرار می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.