سید مجتبی حسینی ـ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ در پیامی درگذشت احمدرضا دالوند هنرمند طراح گرافیک و منتقد هنری را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است: 

« عمر دلخوشی ها چقدر کوتاه است، دالی. دریغ و افسوس که آن همه شور و امیدی که هفته گذشته در دل و سر داشتی شب گذشته که به خیابان بهار آمدی، خزان شد. گفتیم و خندیدیم و با همان شور و حال و سرخوشی به کار برگشتیم و منتظر روزی ماندم که از تخت بیایی پایین. گفتی طرح و کتابی برای هنرمندان گمنام داری و کارهایی دیگر.

چندبار خواندم و خواندیم: هنگام تنگدستی در عیش کوش و مستی     کاین کیمیای هستی قارون کند گدا را

چه زود رفتی احمدرضا دالوند، دالی، تسلیت به دخترت آبی و دوستان یارت. روحت شاد، یادت گرامی»

***

هادی مظفری ـ مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ  نیز در پیام تسلیت به مناسبت در گذشت «احمدرضا دالوند » هنرمند طراح گرافیک ، پژوهشگر و منتقد هنری گفت:

«روزی که در بیمارستان به دیدار احمدرضا دالوند عزیز رفتیم حال روحی خوبی نداشت و نگران وضعیت جسمی خود پس از قطع پایش بود، اینکه از این پس، چگونه کار کند و... امروز دالوند در بین ما نیست و همه ی ما که از بیماری و شرایط او غمگین و نگران بودیم حالا عزادار جای خالی او هستیم. جسم او را درون خاک فرو نهاد و روحش به جاودانگی پر کشید . احمدرضا دالوند، هنرمند،پژوهشگر ،منتقد و طراح گرافیک که از نسل هنرمندان دغدغه‌مند بود از میان ما رفت. او چراغ نقد هنری را پس از انقلاب روشن نگه داشت . در گذشت او را به خانواده محترم اش،دوستانش و جامعه هنری کشور تسلیت عرض نموده و برای او روحی آرام در بارگاه قدس الهی آرزومندم.»

***

همچنین علی محمد زارع ـ‌ رییس موزه هنرهای معاصر تهران ـ طی پیامی در گذشت احمد رضادالوند هنرمند گرافیست، نویسنده و منتقد هنرهای تجسمی را به جامعه هنری تسلیت گفت.در پیام تسلیت علی محمد زارع رییس موزه هنرهای معاصر تهران آمده است:

«دیگر بار عزیزی ارشمند با گشودن آغوش به روی زندگی دیگر، جامعه هنری و اهالی رسانه را در ماتم فقدان خود در دنیای مادی اندوهگین ساخت. آن گرامی رسالت دنیایی خود را با تدریس وخلق آثاری ارشمند به فرجام رساند و رهسپار تجربه‌ای دیگر شد.

علی محمد زارع ضایعه درگذشت این عزیز و گرامی را به خانواده آن بزرگوار ، جامعه هنرمندان هنرهای تجسمی واهالی رسانه تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آن عزیز رحمت و مغفرت واسعه و جهت بازماندگان، جامعه هنری و اهلی رسانه، طلب صبر و اجر می‌نماید.»

***

فرهنگستان هنر به مناسبت درگذشت احمدرضا دالوند پیامی را منتشر کرد.

«إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون

بار دیگر جامعه هنری ایران در سوگ از دست دادن هنرمندی تاثیرگذار و ارزشمند سوگوار شد.

درگذشت هنرمند گرانمایه و پژوهشگر شاخص حوزۀ هنر، زنده یاد احمدرضا دالوند را به جامعه هنری کشور و خانواده ایشان تسلیت گفته و از درگاه پروردگار رئوف رحیم برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت داریم.

زنده یاد دالوند فارغ‌التحصیل گرافیک از دانشگاه تهران و از شاگردان مرتضی ممیز بود که سال‌ها در عرصه گرافیک و مدیریت هنری فعالیت درخشان داشت و از وی به عنوان یکی از نخستین تصویرگران رسانه‌ای بعد از انقلاب اسلامی یاد شده است.»

به گزارش ایسنا،  احمدرضا دالوند، گرافیست و نویسنده مطبوعاتی بامداد دوشنبه ۱۹ آذرماه بعد از تحمل دوره‌ای بیماری درگذشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.