مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتسال قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا به پایان رسید و چهره ۱۲ تیم حاضر در مرحله نهایی رقابت‌ها مشخص شد. تیم‌های ایران، ویتنام، اندونزی، تایلند، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان، ژاپن، چین تایپه، لبنان، عراق و عربستان تیم‌هایی هستند که حضورشان در مرحله نهایی قطعی شده است.

میزبانی این رقابت‌ها قرار است تقریبا ۶ ماه دیگر در ایران برگزار شود و یکی از نکات آن حضور عربستان به عنوان یکی از تیم‌های صعود کننده است. سعودی‌ها چند سالی است به بهانه‌های مختلف از جمله نداشتن امنیت برای برگزاری بازی‌های خودشان در لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده‌های ایران به کشورمان نیامده‌اند و مدت‌هاست هیچ تیمی از عربستان برای برگزاری رقابت ورزشی به ایران نیامده است.

حتی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز برابر سعودی‌ها ناکام بود و قانون بازی در کشور ثالث را برای برگزاری بازی نماینده‌های ایران و عربستان وضع کرد. حال با توجه به قطعی بودن میزبانی ایران و صعود عربستان به این رقابت‌ها، باید ببینیم بالاخره سعودی‌ها از موضع عجیب خود کوتاه می‌آیند یا خیر؟.

در صورتی که تیم فوتسال عربستان به ایران سفر کند، این سوال ایجاد می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان مرجع تصمیم‌گیری کلان در سطح فوتبال قاره چطور با این دوگانگی برخورد خواهد کرد و درباره بازی نماینده‌های فوتبال ایران و عربستان در لیگ قهرمانان فوتبال چه تصمیمی خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.