امیر قلعه‌نویی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت: "یک عذرخواهی به رسانه‌ها بدهکار هستم چون در کنفرانس شرکت نکردم. حالا ۱۵ ساعت گذشته و شاید اگر در نشست شرکت می‌کردم حرف‌های احساسی می‌زدم ولی امیدوارم الان صحبت‌هایم به دور از عصبانیت باشد".

وی افزود: "جای تاسف است، باشگاه مردمی مثل پرسپولیس بازی از هفته قبل راه انداخته است  باعث می‌شود حرف و حدیث‌هایی در مملکت برایشان به وجود بیاید که نمونه‌اش پرچم ژاپن است. اگر یک پنجره نقل و انتقالات بسته شده و آن هم خارجی و روی اشتباهات مدیران بوده که دلیل نمی‌شود که همه پنجره‌ها برای این تیم باز شود. خبیری کیست و کجای فوتبال است که  به خودش اجازه می دهد در مورد تیمی مردمی مثل سپاهان صحبت کند؟ اینها از کجا به فوتبال آمده اند مثل معاونی که به استقلال آمد و با روابط فامیلی‌اش پدر استقلال را در آورد!  فوتبال جای قشنگی‌ها است،وقتی اهل فن و امثال دادکان  و مصطفوی در خانه نشسته‌اند این آقایان به خود اجازه می‌دهند از هفته قبل برنامه ریزی کنند و به باشگاه مردمی سپاهان توهین کنند. فوتبال درگیر شونده روز گذشته ما اگر چه در روز خوب خود نبودیم سرجای خودش اما کار قشنگ باشگاه سپاهان را ببنید".

سرمربی سپاهان تاکید کرد: "هفته قبل از دایی تقدیر کردیم و روز گذشته هم از سیدجلال ولی این آقایان آماده‌اند کارهایی کرده اند که اصلا در شان این فوتبال نیست.صحبت بعد من در مورد فغانی است، این آقا شده قلدرخان فوتبال ایران! آقای فغانی عزیز شما که با من مشکل داری چرا به سپاهان ضربه می‌زنی؟ دلیل نمی‌شود چون به جام جهانی رفته و یا به المپیک رفته هر چیزی دلش می‌خواهد بگوید". 

وی ادامه داد: "فغانی بالای ۲۰ بازی برای سپاهان اشتباه سوت زده است. او مغرورانه سوت می‌زند و رفتار می‌کند. اگر یک داور اشتباهات او را می‌کرد ۴ سال محرومش می‌کردند.آقای فغانی معرفت داشته باش و بگو برای تیم‌های قلعه نویی سوت نمی‌زنم! قبلا هم برای تراکتورسازی این کارها را کرده بود. شما ببینید شب گذشته در سپاهان چه اتفاقاتی رخ داده است. شاید الان به من حمله شود ولی ما بیشترین ضرر را از داوری دیده‌ایم. آقای فردوسی پور هم این بازی ها را کارشناسی کند ولی فغانی خودش را تافته جدا بافته بداند. معاون پرسپولیس و یا مشاور این باشگاه حرف می‌زند".

قلعه‌نویی ادامه داد: "مرد است و حرفش. من قبول دارم جایی هم به سود ما صحنه‌های داوری رقم خورده است. من در آنتن زنده این حرف را می‌زنم. آقایان باشگاه پرسپولیس قبول دارید در برنامه ۹۰ کارشناسی شود و هر تیمی که به اشتباه سود کرده امتیازاتش کم شود؟ من قبول می‌کنم. نساجی، سپاهان و ذوب‌آهن بیشترین ضرر را کرده‌اند ولی این آقایان سود کرده‌اند. در بازی با نساجی هم مطمئنم وولیسیانی روی بازیکن ما پنالتی کرد ولی در کل کسی جرات نمی‌کند به این داور حرف بزند؟ باز هم می‌گویم فردوسی پور بین ما و پرسپولیس با کارشناس پیشنهادی باشگاه پرسپولیس قضاوت کنند".

وی تاکید کرد: "آقای سلطانی‌فر یک نفر مثل خبیری و توفیقی را پیدا کردید و این نمی‌شود شما هر کسی را در این ۲ باشگاه بگذاری. از شب گذشته ۱۰۰۰ اس ام اس ناموسی در صفحه من دادند که چرا با شجاع حرف زدی! من که جو را آرام کردم! این تبعیض‌ها درست نیست. در کل فوتبال ایران زاویه‌ای گرفته شده که اصلا درست نیست. فلانی را می‌آوردند چون فامیل فلان وزیر است. آقایانی که در استقلال بودند کجا هستند؟ از کجا آمدند؟ سال گذشته من در ذوب آهن بودم ولی این تیم می‌توانست قهرمان شود". 

قلعه‌نویی ادامه داد: "ما ۱۵ تا تیم برای یک جام بازی می‌کنیم و پرسپولیس هم برای یک جام. آقایان ۱۳ بازیکن با کیفیت دارند من که بازیکنانم را از دست دادم. هیچ‌کس از تراکتورسازی که آن همه بازیکن از دست داد و آن همه بلا سرش آوردند حرف نمی‌زند".

وی در خصوص اینکه سپاهان شکایت می‌کند یا خیر گفت: "مگر صدای ما به جایی می‌رسد؟ من ۴۰ سال است در فوتبال هستم، اصلا به پنالتی کاری ندارم. صحنه‌ای که کی روش اخراج شد را به مردم نشان بدهید. فغانی دنبال این بود که کی‌روش را اخراج کند که بازیکن ما در آن ۵ دقیقه آخر فشار از روی هوا به تیم پرسپولیس نیاوریم. من در این فوتبال بزرگ شده‌ام و همه قوانین را بلدم.اگر یک پرسپولیس در آن صحنه بگوید کی‌روش خطا کرد هر چه آقایان بگویند من قبول می‌کنم".

سرمربی سپاهان در خصوص بازی آخری تیمش گفت: "این سخت‌ترین بازی ما است،با این ناعدالتی و داوری‌ها که جلو می‌رویم باید بگویم قطار ما راه افتاده آقایان سنگ‌هایشان شروع شده است".

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.