علی آقامحمدی با بیان این مطلب در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: دولت نباید به گونه ای رفتار کند که بانک مرکزی ناچار شود به او خط اعتباری داده و بدهی های او را پوشش دهد.

 

آقامحمدی گفت: بانک ها به علت اینکه روابط شان توسط بانک مرکزی کنترل نشده است، اضافه برداشت هایی را انجام می دهند که به رشد نقدینگی منجر شده است.

 

 

وی با بیان اینکه کنترل بانک های بد یکی از اقدامات کلیدی است، افزود: اختیاراتی که سران قوا به بانک مرکزی داده اند بی سابقه بوده است بنابراین رئیس کل بانک مرکزی باید از اختیارات تام خود استفاده کند.

آقامحمدی با اشاره به نوسانات زیاد بازار گفت: نمی توان از بانک مرکزی انتظار داشت در این مقطع، نرخ های سود را پایین بیاورد اما نباید روند افزایشی داشته باشد و بانک ها نباید خارج از قاعده عمل کنند و بانک­ مرکزی باید نظارت کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: بانک مرکزی باید نظامات جدیدی را که مستقر کرده است کامل کند و بتواند گردش وجوه را به طور کامل، تجزیه و تحلیل و مسائل را کنترل کند.

آقامحمدی با بیان اینکه نحوه وام دهی ها باید به گونه ای باشد که همه بخش ها را پوشش دهد، اضافه کرد: اینکه اکنون بانک ها بیشتر وام های بزرگ­می دهند و وام های خرد پرداخت نمی شود و رشته های کوچک دیده نمی شوند سبب شده است پول­ دو قیمتی شود و عده ای پول را دریافت کنند وبا نرخ بالاتر به افراد دیگر­ بدهند­.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.