تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری عقب‌مانده از هفته دوازدهم لیگ برتر موفق شد در اصفهان سپاهان را متوقف کند و یک گام دیگر به صدر جدول نزدیک شود. درخصوص این دیدار دقایقی با ضیا عربشاهی همکلام شدیم که متن آن را در زیر می‌خوانید.

 

پرسپولیس باز هم نباخت. بازی چطور بود؟

 

بازی خوبی بود و طبیعتا سپاهان در نیمه اول به خاطر شرایط میزبانی فشار بیشتری روی دروازه پرسپولیس آورد و در این نیمه میزبان حاکم بر میدان بود. اما در نیمه دوم یک مقدار شرایط پرسپولیس بهتر شد و درست اتفاقات برعکس نیمه اول شد و این‌بار شاگردان برانکو توپ و میدان را در دست گرفتند. هرچند در این نیمه سپاهان با شوت زیبای پورقاز به گل رسید اما بیشتر زمان نیمه دوم پرسپولیس بازی را در مشت داشت و درنهایت هم به گل تساوی رسید. درمجموع پرسپولیس حملات خطرناک‌تری را در این بازی نسبت به حریف قدرتمندش ایجاد کرد و اگر مهاجمان بی‌دقت نبودند، به‌طور قطع نتیجه دیگری در پایان بازی رقم می‌خورد. دو تیم بازی زیبایی را به نمایش گذاشتند و فکر می‌کنم تماشاگران راضی به خانه‌های خود بازگشتند.

 

باز هم پرسپولیس به یک گل دیرهنگام دیگر رسید.

 

درست است و این شرایط اصلا برای تیم بزرگی مثل پرسپولیس خوب نیست. در دو سال اخیر پرسپولیس گل‌هایش را حداقل در 60 درصد دیدارهایش بین دقایق 85 تا 95 به ثمر رسانده و این موضوع حکایت از خوش‌شانسی این تیم دارد و به همین دلیل می‌گویم تداوم چنین شرایطی برای پرسپولیسی‌ها با این همه هواداری که دارد خوب نیست. این موضوع می‌تواند یک مساله مبهم را برای کادرفنی ایجاد کند. البته ترکیب اصلی پرسپولیس الان دو سال است که کنار هم بازی می‌کنند و از لحاظ کار تیمی خیلی خوب هستند اما این اتفاقی که به آن اشاره کردید برای این تیم خوشایند نیست.

 

قبول دارید بازی تحت تاثیر شرایط دو تیم در جدول بود؟

 

درست است. نیم‌فصل اول درحال اتمام است و تیم‌ها به فکر جمع کردن امتیازات هستند اما در هر صورت لیگ، یک ماراتن است که برنده واقعی یعنی قهرمانی در هفته پایانی مشخص می‌شود. شما سال گذشته را ببینید، اگر پرسپولس در نیم‌فصل آن امتیازات را جمع نمی‌کرد به‌طور حتم در نیم‌فصل دوم به خاطر بسته شدن پنجره‌اش با مشکلاتی مواجه می‌شد و هیچ‌گاه به قهرمانی نمی‌رسید. در هر صورت در نیم‌فصل دوم دست تیم‌ها برای یکدیگر رو شده و اینجاست که هنر سرمربی برای قهرمان کردن تیمش مشخص می‌شود.

 

و صحبت پایانی؟

 

گویا فرشاد احمدزاده گفته بود که بازگشت من، امیری و طارمی به پیشکسوتان ربطی ندارد. باید به او بگویم پسر خوب! تو کوچک‌تر از آن هستی که درباره بزرگان تیمی مثل پرسپولیس اظهارنظر کنی! در اندازه‌ای نیستی که درباره امثال درخشان، پیوس و... حرف بزنی. احمدزاده قد کوتاهی دارد اما متاسفانه زبانش دراز است و به او توصیه می‌کنم هر زمان یک بازی ملی داشت درباره این مسائل اظهارنظر کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.