به گزارش آناتولی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با اشاره به تحولات جاری در منطقه مدعی شد که تمرکز ارتش این رژیم نه برجنگ در نوار غزه و کرانه باختری، بلکه بر حزب‌الله لبنان و ایران است.

به گفته روزنامه عبری زبان یدیعوت آهارونوت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان جلسه با اعضای حزب لیکود گفت که تل‌آویو در حال حاضر علاقه‌ای به باز کردن جبهه جنگ جدید در مناطق فلسطینی‌ ندارد و ترجیح خود را بر عملیات در مرزهای شمالی قرار داده است.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که حداکثر تلاش را برای خارج کردن ایران از سوریه و نابودی آن چه وی تونل‌های متعلق به حزب‌الله نامید، بکار خواهد بست.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که این روزها بدلیل پذیرش آتش بس در جریان نبرد با گروه مقاومت حماس در نوار غزه به شدت تحت فشار است، در عین حال مدعی شده که اگر لازم باشد توانایی به راه انداختن جنگ جدید در نوار غزه و حتی بزرگتر از جنگ پیشین را خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی از سه شنبه هفته گذشته با طرح ادعای کشف تونل‌های حزب‌الله در مناطق مرزی لبنان و فلسطین‌ اشغالی، عملیات موسوم به «سپر شمال» را برای تخریب تونل‌های ادعایی آغاز کرده است.

با این حال «تِسیپی لیوْنی»  رهبر حزب مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی، گفته است که نتانیاهو درخصوص کشف تونل‌های متعلق به حزب الله لبنان، با هدف کسب منافع سیاسی بزرگنمایی می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.