علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این اقدام یک استعفای رسمی نبوده است و من به تصمیم همکارانم احترام می گذارم، همکاران بنده برای مسئله آب اصفهان استعفایی دسته جمعی را در قالب یک نامه به هیئت رئیسه تقدیم کردند، اما من این روش ها را برای آب اصفهان موثر نمی‌دانم.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در خصوص مشکلات کشور و استان گفت: مسائل کشور و استان با استفاده از اختیاراتی که مجلس و نمایندگان دارند قابل حل است. اگر سالیان زیادی نماینده مردم باشیم ولی برای مسائل مردم تصمیمی نگیریم و سعی بر این باشد با امضای یک نامه مشکلات را حل کنیم اقدام مناسبی را انجام نداده‌ایم.

وی تصریح کرد: کل بودجه کشور در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد و امکان تصویب بودجه مناسب برای حوزه آب را داریم نمایندگان باید با استاندار و مسئولان استانی دست به دست هم دهند و با هم‌فکری به حل مشکلات موجود بپردازند.

تنها نماینده استان اصفهان که استعفای دسته جمعی را امضا نکرد، با اشاره به دلیل عدم امضای نامه استعفا گفت: عدم امضای نامه به این دلیل است که این روش ها را اثر بخش نمی بینم، ما باید راهبردها را تغییر دهیم و به دور از مسائل سیاسی در راستای کمک به مردم و جامعه فعالیت کنیم.

بختیار خاطرنشان کرد: چگونه است که برای برداشتن فشار مالیاتی از استان با هم‌گرایی و هم‌فکری توانستیم این مسئله را مدیریت کنیم، اما مسئله آب اصفهان در دوره‌های متمادی حل نشده‌ است و دلیل حل نشدن این مشکل این است که روش ها و راهبردها درست نیستند لذا باید استراتژی‌های فعلی را تغییر دهیم.

صفاری مطرح کرد: بی توجهی به خواسته‌های مردم استان، علت اصلی استعفای نمایندگان

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی، گفت: عدم توجه مسئولان به خواسته‌های مردم استان اصفهان که از طریق نمایندگان در حال پیگیری بود، علت اصلی استعفای جمعی نمایندگان استان بود.

مرتضی صفاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: استعفای جمعی نمایندگان استان اصفهان، نوعی اعتراض به عدم توجه جدی برخی از مسئولان به خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم استان بود.

 

وی افزود: علی‌رغم همه معضلات اساسی، دغدغه‌های موجود و عدم توجه برخی مسئولان به خواسته‌ها، متأسفانه بودجه کافی جهت رفع مشکلات و معضلات مطرح شده در اختیار نداریم.

 

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان نطنز و بخش قمصر، معضلاتی از قبیل کیفیت پائین آب شرب، اختلاف فاحش میزان مجاز برداشت کشاورزان از آب‌های کشاورزی زیر زمینی و عدم احیای قنوات، برخی از معضلات است.

 

صفاری تصریح کرد: تخریب آثار تاریخی منطقه به علت عدم وجود بودجه و رسیدگی، عدم رسیدگی به معضلات چاه‌های فاضلاب و مشکلات تأمین آب صنایع، برخی دیگر از مشکلات این منطقه است که هیچ گونه حرکتی از سوی مسئولان برای رفع این مشکلات صورت نگرفته است.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون پیگیری‌های انجام شده در حوزه موارد یاد شده، خاطرنشان کرد: در خصوص مشکلات آب و فاضلاب پیگیری‌های زیادی شده و بارها و بارها با افراد مختلف از مقامات عالی اجرایی کشور تا مدیران کل ستادی و استان جلسه داشته‌ایم و نامه‌نگاری کرده‌ایم، قول‌هایی داده‌اند، اما دیدیم در عمل اقدامی انجام نشد.

 

وی اظهار کرد: در نطنز مردم آب بی‌کیفیت و املاح بالا مصرف می‌کنند و هیچ خانواده نطنزی از آب شبکه شهری و شرب استفاده نمی‌کند به طوری که مردم برای تأمین آب شرب به چشمه‌ها روی می‌آورند.

 

صفاری افزود: محلات پرجمعیت شهر طرقرود دچار قطعی‌های مکرر آب می‌شوند و یک مخزن ساده ذخیره آب شرب در این منطقه و شهر نمونه گردشگری وجود ندارد.

 

وی گفت: در بادرود و خالدآباد با تبعیض زیاد مقدار مجاز مصرف چاه‌های آب کشاورزان سخت کوش و رنج دیده را کاهش داده‌اند و در فاصله اندک هرکس به هر میزان می‌خواهد برداشت می‌کند و هیچ‌کس پاسخگوی کشاورزان خانه نشین شده نیست.

 

صفاری گفت: بیش از ۴۰۰ رشته قنات در شهرستان نطنز و بخش قمصر، مسئولیت تأمین آب شرب و کشاورزی را بر عهده دارند که صیانت و حفظ ۱۰ هزار هکتار باغات و مزارع حوزه انتخابیه و اشتغال روستایی منطقه نیازمند توجه جدی به قنوات است که متأسفانه در سال‌های گذشته با کم توجهی مسئولان اعتبارات لازم و مکفی به منطقه برای احیا و بازسازی قنوات اختصاص نیافته است.

 

وی تصریح کرد: قرارگیری شهر جوشقان قالی در بستر سنگی و دامنه رشته‌کوه، حفر چاه‌های جذبی فاضلاب را با مشکل مواجه کرده است و ساکنان مجبور به رها کردن فاضلاب در رودخانه اصلی واقع در مرکز شهر شده‌اند.

 

نماینده مردم نطنز در مجلس گفت: این مشکل باعث بروز مشکلات عدیده بهداشتی برای مردم شهر جوشقان قالی شده است که در جلسات متعدد با وزیر نیرو و مدیران آب و فاضلاب کشور مقرر شده بود این موضوع با قید فوریت انجام شده که متأسفانه علی رغم اعلام آمادگی مشارکت مردم و شهرداری جوشقان قالی هنوز هیچ اقدام عملی از طرف مسئولان دیده نشده است.

 

وی افزود: در تمام نقاط صنعتی و شهرک‌های حوزه انتخابیه مشکل تأمین آب از اولین دغدغه صاحبان صنایع هست که عدم توجه به این زیر ساخت اساسی و عدم تأمین آب صنایع در شهرستان نطنز و بخش قمصر اشتغال بیش از ۳ هزار نفر را با تهدید روبرو کرده است و صنایع بسیاری اعلام داشته‌اند با این وضعیت از ادامه فعالیت خودداری خواهند کرد.

 

صفاری خاطرنشان کرد: این‌ها بخشی از دغدغه‌های مردم این منطقه است که با توجه به وضعیت اقتصادی امروز خانواده‌های ایرانی و معضلات پیش روی آن، رفع موانع یاد شده می‌تواند دوباره چرخه اقتصاد و اشتغال را به حرکت در بیاورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.