آسوشیتدپرس گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که یک دادستان کل جدید و یک سفیر جدید برای آمریکا در سازمان ملل تعیین می‌کند و همزمان دو دستیار ارشد کاخ سفید را ترک کردند تا کمپین ریاست جمهوری ۲۰۲۰ او تقویت شود اما بزرگترین تغییراتی که در شرف وقوع هستند گزینه جانشینی جان کلی رئیس دفتر ترامپ قرار است در هفته‌های آینده تاثیری مهمی در دولت بگذارد. به گفته حدود ۱۲ مقام سابق و فعلی دولت و معتمدین خارج از دولت ترامپ تقریبا آماده جانشینی کلی با فردی جدید بوده و شروع به گفتن این مساله با برخی از مقامات کرده تا با گزینه‌ای که مدت‌ها به عنوان جانشین احتمالی جان کلی در نظر گرفته می‌شود، تماس برقرار کند.

به گفته یک شخص آگاه، ترامپ به مقام‌هایش گفته: "با نیک یک تماس بگیرید" اشاره او به " نیک آیرز" رئیس دفتر مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

این در حالی است که ترامپ عمدتا از بابت ابراز نارضایتی از اعضای تیمش اکراهی نداشته و در چند ماه گذشته به تمامی انواع تغییرات در دولت فکر کرده است.

او همچنین به گفته منابع گذاشت تا برخی از بزرگترین تغییرات را بعد از انتخابات نوامبر به توصیه دستیارانش انجام دهد. آنها نگران بودند که تغییرات بیشتر پیش از انتخابات میان دوره‌ای کنگره به شانس انتخاباتی حزب جمهوری خواه لطمه وارد خواهد کرد. اکنون با گذشت حدود یک ماه از انتخابات میان دوره‌ای ترامپ قصد دارد تغییرات جدید را کلید بزند.

او روز جمعه اعلام کرد که ویلیام بار را که در دوره ریاست جمهوری جورج اچ دبیلو بوش دادستان کل آمریکا بود می‌خواهد به همان سمت در دولتش منصوب کند. ترامپ ماه گذشته میلادی تلویحا به کنار گذاشتن جف سشنز دادستان کل دولتش اشاره کرده و گفت، ویلیام بار قرار است منصبی که سشنز خالی می‌کند را پر کند.

ترامپ همچنین اعلام کرد هدر ناوئرت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا را برای جانشینی نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در نظر دارد. او گفته که امروز (شنبه) تغییرات مهمی را نیز برای رده‌های ارشد ارتش اعلام خواهد کرد.

تمامی این اتفاق‌ها در همان روزی افتاده که کمپین ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ اعلام کرد دو کارمند کهنه کار کمپین ۲۰۱۶ وی یعنی بیل استپین مدیر سیاسی کاخ سفید و جاستین کلارک مدیر دفتر ارتباط عمومی دولت را برای تمرکز بر کمپین انتخابات ۲۰۲۰ ترک می‌کنند. 

برد پارسکیل مدیر کمپین ترامپ در بیانیه‌ای گفت اکنون بهترین فرصت است که تمرکز فراوانی بر تقویت زیرساخت سیاسی به منظور حمایت از پیروزی ترامپ و جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۰ داشته باشیم.

این اقدامات از مدت‌ها پیش برنامه ریزی شده بودند و از جمله زمینه را برای جانشینی احتمالی کلی به منظور ساخت یک تیم سیاسی جدید کاخ سفید فراهم می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.