دنی دانون روز جمعه با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی از معرفی هدر نوئرت سخنگوی فعلی وزارت خارجه آمریکا به عنوان نماینده این کشور در سازمان ملل متحد استقبال کرد و افزود: او در مسئولیت پیشین خود در کنار اسرائیل بوده است.

وی افزود: من شک ندارم که همکاری میان دو طرف با استحکام به عنوان سفیر در سازمان ملل ادامه خواهد داشت.

سفیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: در دو سال گذشته با نیکی هیلی همکاری نزدیکی داشتیم تا فضای خصمانه در سازمان ملل را تغییر دهیم. 

دانون تاکید کرد هیلی برای همیشه یک دوست صادق اسرائیل خواهد بود.

هیلی در زمان شروع به کار خود به عنوان نماینده آمریکا که عضو کابینه ترامپ هم بود، تصور می کرد می تواند سازمان ملل متحد را با تهدید یا تطمیع همراه خود سازد.

به گفته غلامعلی خوشرو نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد او فکر می کرد می تواند دستور کار یک سازمان چندجانبه گرا را تغییر دهد اما عملا جز انزوای بیشتر آمریکا دستاوردی نداشت.

آخرین شکستی که هیلی برای آمریکا رقم زد، رای منفی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه ای بود که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) را محکوم می کرد.

او در مدت دو سال گذشته، تمام کوشش خود را به کار بست تا با فریب جامعه جهانی، جنایات صهیونیست ها علیه مردم بی گناه فلسطین را مشروع جلوه دهد اما کشورهای جهان زیر بار این قلدرمآبی آمریکا که این روزها با سیاست های تندروانه و یکجانبه گرایانه دولت ترامپ منزوی شده است، نرفته اند.

نوئرت هم در مدت دو سال گذشته به عنوان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نشان داده است که در مساله رژیم صهیونیستی هیچ تفاوتی با پیشینیان خود ندارد و نسبت به جبهه مقاومت هم کاملا موضع خصمانه دارد.

اما او یک تفاوت دیگر هم دارد و اینکه در دو سال گذشته کمی با امور دیپلماتیک آشنا شده است و به بی تجربگی هیلی نیست همانگونه که جاه طلبی های هیلی را هم ندارد.

او دیگر عضو کابینه نخواهد بود و زیر نظر وزیر خارجه فعالیت خواهد کرد، هرچند که صلاحیت او باید به تایید سنای آمریکا برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.