شبکه خبری سی ان ان در تارنمای خود نوشت: دو منبع آگاه گفتند که «جان کلی» رئیس کارکان کاخ سفید در چند روز آینده از سمت خود کناره گیری می کند.

روابط کلی پس از ۱۷ ماه حضور در کاخ سفید به عنوان رئیس کارکنان، چنان با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به بن بست رسیده که چند روز است حتی با یکدیگر صحبت هم نمی کنند.

ترامپ در حالی که در تابستان از کلی خواسته بود ۲ سال دیگر در این سمت بماند، اکنون در حال بررسی برنامه ای برای جایگزینی شخص دیگری با وی است.
به نوشته سی ان ان، ترامپ در چند ماه گذشته بسیاری از سیاست ها و پروتکل هایی را که رئیس کارکنان کاخ سفید تدوین کرده بود، نادیده انگاشته و این امر باعث شده است که کلی موقعیت خود را از دست رفته ببیند.
پیشتر نیز روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که ترامپ با دعوت از مشاورانش برای حضور مخفیانه در اقامتگاهش و دادن دستوراتی مستقیم به آنها، تلاش می کند رئیس کارکنان کاخ سفید را دور بزند.
براساس این گزارش، کلی با درخواست از کارکنان کاخ سفید برای توقف انتقال پیامی هایی ازسوی دوستان ترامپ در خارج از دولت که به دنبال نفوذ بر رئیس جمهوری آمریکا هستند، مقررات جدیدی را وضع کرده است.
این در حالی است که بسیاری از دوستان ترامپ تلاش می کنند تا پیام های خود را از طریق ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهوری آمریکا به وی منتقل کنند.
کلی همچنین اختلافاتی نیز با ملانیا ترامپ و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید دارد که پیشتر باعث گمانه زنی درباره استعفای او شده بود.
گفته شده است اختلاف کلی با همسر ترامپ به دلیل سفرها و درخواست وی برای ارتقای شغلی مشاورانش است که مورد قبول رئیس کارکنان کاخ سفید قرار نگرفته است.
کلی درخواست همسر ترامپ را رد کرده و همچنین در چندین مورد اجازه نداده مشاوران او را با هواپیمای وی سفر کنند که باعث ابراز ناراحتی وی نزد رئیس جمهوری آمریکا شده است.
کلی در ۲۸ ژوئیه سال ۲۰۱۷ به عنوان رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید برگزیده و جایگزین رینس پریبوس شد.
این ژنرال 4 ستاره ایرلندی الاصل آمریکایی و معتقد جدی به برتری سفیدپوستان در کشورش، حامی بی چون وچرای سیاست های مهاجرتی ترامپ است اما در خصوص مساله روسیه و جنجال های مربوط به دخالت این کشور در انتخابات آمریکا با وی اختلاف دارد.
کلی برخلاف مماشات های مدام ترامپ در این خصوص به دفعات و به طور صریح صحت این مساله را تایید کرده و تلویحا خواستار برخوردهای جدی تری با سران کرملین شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.