به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نتانیاهو که امروز (پنجشنبه) گروهی از سفیران و دیپلمات‌های کشورهای خارجی را به مرز لبنان برده و عملیات تخریب تونل‌های ادعایی حزب‌الله را به آنها نشان می‌داد، تهدید کرد که شاید نیاز شود ارتش اسرائیل در داخل خاک لبنان عملیات کند تا بتواند به ‌طور مؤثر این تونل‌ها را نابود کند.

وی از دولت لبنان خواست تا اجازه ندهد از خاک آن برای حمله به اسرائیل استفاده شود و در دو روز گذشته ارتش اسرائیل تونل هایی را کشف کرده که حزب الله برای حمله به اسرائیل حفر کرده است.

نتانیاهو باردیگر با تکرار ادعاهای خود درباره ایران از سفرای کشورهای خارجی خواست تا اقدامات خصمانه ایران و حزب الله و حماس را ضد این رژیم محکوم و تحریم ها علیه آنها را شدیدتر کنند.

وی با قطار کردن سفرای کشورها آنها را از جزئیات عملیات موسوم به سپر شمال و آنچه نیات حزب الله برای حمله به اسرائیل می دانست مطلع کرد.

نتانیاهو مدعی شد که حزب الله اموال زیادی را صرف حفاری این تونل ها کرده این تونل‌ها قابلیت عبور موتورسیکلت را دارند. 

وی ادعا کرد که اجازه نمی‌دهیم که سلاح تونل، که حزب‌الله منابع مالی زیادی برای آن هزینه کرده، وجود داشته باشد یا موثر واقع شود.

ژیم صهیونیستی از سه شنبه گذشته عملیاتی موسوم به «سپر شمال» را برای کشف و انهدام تونل های ادعایی حفر شده توسط حزب الله در آنسوی مرز با لبنان آغاز کرده است.

لبنان و فلسطین اشغالی مرزی به طول ۷۹ کیلومتر دارند که همواره طی دوره های مختلف بر اثر سیاست های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی پرتنش بوده است.

در نشست سه جانبه ای که میان لبنان، رژیم صهیونیستی و نیروهای صلح بان بین المللی «یونیفل» برگزار شد، ارتش لبنان نسبت به هرگونه اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی در خاک خود هشدار داد.

ارتش لبنان با صدور بیانیه در شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که هیات لبنانی بر موضع همیشگی بیروت در حفظ حاکمیت آبی، خاکی و ثروت های نفتی خود تاکید داشته و هرگونه نقض هوایی، زمینی و دریایی حریم لبنان توسط دشمن صهیونیستی را مردود دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.