شرکت ژاپنی لکسوس ممکن است به‌ دلیل رقابت با خودرو‌های Lamborghini Urus و Aston Martin DBX، یک پرچم‌دار جدید به خانواده‌ خودرو‌های شاسی‌ بلند خود اضافه کند. به ادعای یک سایت ژاپنی برند لکسوس شاسی‌بلند جدید خود را در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌کند و احتمالا این خودرو در سال ۲۰۲۱ به بازار می‌آید.

گفته می‌شود ساختار این محصول از طرح مفهومی LF-۱ Limitless بر روی پلتفورم TNGA (معماری جدید خودرو‌های تویوتا) تشکیل شده است. این خودرو دارای طول ۵۰۰۰ میلی‌متری، عرض ۱۹۸۰ میلی‌متری و ارتفاع ۱۵۹۰ میلی‌متری خواهد بود که نسبت به ابعاد Lamborghini Urus کمی کوچک‌تر طراحی شده است.

طبق گزارش منتشر شده، این خودرو به موتور سدان LS ۵۰۰ مجهز می‌شود. این موتور دارای توربو دوگانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۴۲۴ اسب‌بخار (۳۱۶ کیلووات) است. در مدل هیریبدی احتمالا این موتور به دو پیشرانه الکترونیکی تبدیل خواهد شد.

همچنین در مدل بالارده احتمالا از موتور توربو دوگانه ۴.۰ لیتری همراه با ۸ سیلندر استفاده خواهد شد که در این صورت می‌تواند قدرت ۶۶۱ اسب‌بخار (۴۹۳ کیلووات) را تولید‌ کند که ۲۰ اسب‌بخار از مدل رقیب خود یعنی لامبورگینی Urus بیش‌تر است. ناگفته نماند این موتور در سدان‌های بالارده این شرکت مورد استفاده قرارمی‌گیرد.

مدل فعلی لامبورگینی Urus دارای موتور ۴ لیتری به همراه ۸ سیلندر و سیستم انتقال ۸ سرعته اتوماتیک است که نیروی ۴۷۳ اسب‌بخار را تولید می‌کند. این مدل صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در ۳.۶ ثانیه طی می‌کند و نهایت سرعت آن به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اگر این شاسی‌بلند چراغ سبز تولید را دریافت کند، با طراحی داخلی شیک و تکنولوژی پیشرفته شرکت لکسوس، به یک سوپر SUV لاکچری و چشم‌نواز تبدیل‌خواهد شد که رقیب سرسختی برای مدل‌های مشابه خواهد بود. قیمت احتمالی این خودرو اعلام نشده اما رقبای این محصول لامبورگینی Urus و آستون‌مارتین DBX به ترتیب با قیمت‌های ۲۰۰ هزار دلار و ۲۲۵ هزار دلار عرضه می‌شوند.

طرح مفهومی این سوپر SUV را در ادامه مشاهده می‌کنید:

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.