صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره یکی از لوایح قانون مقابله با تامین مالی تروریسم (cft)، انجام شد.

نمایندگان در اولین گام، نخستین بند از ایرادات شورای نگهبان به  Cft را که پیشتر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اصلاح شده بود، را در صحن علنی مجلس به تصویب رساندند.

با تصویب این بند از CFT، بند مذکور به شورای نگهبان خواهد رفت.

در دومین گام، نمایندگان مجلس بند دوم از ایرادات شورای نگهبان به CFT را که در کمیسون امنیت ملی بررسی شده بود را نپذیرفته و بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند. بدین ترتیب، بند دوم از ایرادات شورای نگهبان برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.

کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در گزارش خود درباره بند دوم از ایرادات شورای نگهبان به لایحه جنجالی CFT، بر مصوبه اول مجلس  اصرار کرده بود.

آبستراکسیون به سرانجام نرسید

در همین راستا تعدادی از نمایندگان مخالف لایحه سی اف تی در پی رای گیری برای تصویب اصلاحیه این لایحه از مجلس خارج شدند تا با ابستراکسیون مجلس از حد نصاب بیفتد ولی تعداد آن ها برای از نصاب افتادن جلسه کافی نبود.

در همین راستا حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مخالف تصویب اصلاحات لایحه cft گفت: ما رفتیم خدمت رهبری و ایشان گفتند مجلس در این رابطه خودش تصمیم بگیرد نه بر طبق نظر بیگانگان. چرا آن موقع بررسی fatf دستور توقف رسیدگی fatf را ندادید؟ آیا این مغایر اصل ۱۱۰ نیست؟

لاریجانی: رهبری مخالف بررسی سی اف تی در مجلس نیستند

علی لاریجانی در پاسخ به اخطار حاجی دلیگانی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم گفت: آقای حاجی دلیگانی بحث‌های شما مربوط به زمان بررسی لایحه CFT است. اکنون ما در حال بررسی ایرادات شورای نگهبان هستیم که باید در این باره اخطار دهید

وی گفت: آخرین دستور رهبری آن بود که مخالف بررسی CFT در مجلس نیستند و مسیر قانونی باید طی شود.

علی لاریجانی در همین رابطه تاکید کرد: رهبری مخالف بررسی CFT در مجلس نبودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.