سید محمد بطحایی در مراسم افتتاح اندیشکده دانش پژوهان جوان با اشاره به اینکه دوره آموزش عمومی به دوره قبل از دیپلم اطلاق می‌شود گفت: دوره آموزش عمومی، دوره شکوفایی و طلایی شناخت استعدادهای برتر در نوجوانان و جوانان است.

 

وی افزود: دوران طلایی شناسایی و تقویت پایه استعدادهای برتر، دوره آموزش عمومی یعنی دوره کودکی و نوجوانی است که نمی توانیم بسادگی از کنار آن عبور کنیم. البته توجه بیش از اندازه به این موضوع نوعی عطش کاذب و ناپایدار ایجاد می‌کند که اهداف آموزش عمومی را به مخاطره می اندازد.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته باید این خط تعادل در دوره آموزش عمومی حفظ شود گفت: پیدا کردن این خط تعادل نقطه و نکته بسیار مهمی برای سیاستگذاری آموزشی و تاثیر استراتژیک در آموزش و پرورش عمومی است.

 

بطحایی افزود: از سال‌های گذشته تنوع‌بخشی به مدارس و دسته دسته کردن دانش آموزان در دوره آموزش عمومی مورد توجه بوده اما باید این خطا را کاهش دهیم و یک تعادل برقرار کنیم. 

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امیدواریم این اندیشکده که امروز افتتاح شد در آینده به محلی برای شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان تبدیل شود گفت: این اندیشکده می‌تواند به مثابه اتاق فکری برای حل مسائل امروز آموزش و پرورش تبدیل و نسخ علمی خوبی برای درمان مشکلات تجویز کند. 

 

وی تاکید کرد که توقع داریم این اندیشکده راه حل‌هایی برای حوزه پرورش استعدادهای درخشان پیدا کرده و از جهت ساختاری از بخش غیردولتی و پتانسیل بزرگی که دارد بهره ببرد. این اندیشکده نباید به یک ساختار تشریفاتی تبدیل شود و باید شبکه‌ای از مدال‌آوران، سیاست‌گذاران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را تشکیل دهد و این شبکه را راهبری کند. 

 

بطحایی همچنین اضافه کرد که اندیشکده باید راه جلب مشارکت ها را نیز در پیش بگیرد. ما هم در بخش دولتی برای کمک همه جانبه آماده‌ایم و پشتیبانی می‌کنیم. باید ظرف یکی دو ماه آینده نقشه راه این اندیشکده نیز مشخص شود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.