جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در گفت‌و‌گویی در مورد ادعاهای مایک پمپئو درباره آزمایش‌ موشکی ایران مدعی شد: ایران حکومتی جالب است که برای منافع مردم خود ارزشی قائل نیست. مسئولان ایران به صورت مداوم اقداماتی انجام می‌دهند که مردم خود را در وضعیت بدتری قرار می‌دهند.

وی با تکرار گزافه‌گویی‌های مقام‌های کاخ سفید مدعی شد: تهدید از ایران چندجانبه است و مطمئنا آنها با آزمایش‌های موشکی اخیر خود، قطعنامه سازمان امنیت ملل متحد را نقض کردند. این نشان می‌دهد که تلاش‌های ما برای نهی آنها از تروریسم، احتمالا به اندازه تلاش نیروهای آمریکایی برای متوقف ساختن تولید موشک آنها ناموفق بوده است.

متیس در ادامه اظهارات بی‌اساس خود گفت: در حال حاضر در  سطح استراتژیک تهدید از جانب ایران کمتر از کره شمالی است، اما قطعا این تهدید در منطقه مهم است و اگر با آن برخورد نکنیم دچار مشکل می‌شویم.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اهمیت تولید موشک مدعی شد: این موضوع مهم است که ما باید با آن برخورد کنیم. بهتر است به صورت دیپلماتیک با این مساله برخورد شود. باید بتوانیم همه طرف‌ها را برای مقابله با ایران متحد کنیم، ما باید این کار را انجام دهیم.

وی با اشاره به نقش ایران در حمایت از نیروهای مقاومت ادعا کرد: شما می‌دانید که آنها از طریق نیروهای خود در لبنان چه می‌کنند. شما دیده‌اید آنها در سوریه چه مقدار نفوذ دارند.

 متیس در ادامه سخنان خود در ادعایی مضحک گفت: باز هم می‌گویم، ما با مردم ایران مشکل نداریم؛ این دولت ایران است که با آن مشکل داریم و آنچه که ما باید انجام دهیم این است که راه را برای پاسخگویی به قتل خاشقچی و مبارزه یکپارچه علیه گرفتاری‌های مردم ایران، تروریسم، قتل و ضرب و شتم را هموار کنیم در عین حال، ما نمی‌توانیم تهدیدی را که ایران برای همه ملت‌های متمدن به همراه دارد، انکار کنیم.

وی گفت: سند موثقی نداریم که دست داشتن ولیعهد عربستان در ماجرای قتل روزنامه‌نگار سعودی را تایید کند. باید به بررسی‌های همه‌جانبه در این باره ادامه دهیم اما این مساله نباید مقابله با ایران را به حاشیه ببرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.