افشین قطبی در مراسم معارفه خود به عنوان سرمربی فولاد خوزستان گفت: خیلی خوشحال شدم که در نشست خبری حضور دارم. من از ته قلبم از مدیرعامل باشگاه بابت انتخابم تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم که ظرف ۲۳ دقیقه عشق او برای فوتبال و فولاد را لمس کردم.

سرمربی جدید فولاد خوزستان همچنین گفت: خوزستان قطب مهم فوتبال کشور است. وقتی من مربی پرسپولیس بودم، یادتان است که حسین کعبی برای تیم ما بازی می‌کرد. او بازیکن بسیار خوبی بود و توانست به تیم ما برای قهرمانی کمک کند. در تیم ملی نیز بازیکنان خوبی را از خوزستان پیدا کردم که در تیم ملی بازی کردند. یکی از این بازیکنان، ایمان مبعلی بود که بسیار با شخصیت است. یک جوان به نام آرش افشین را پیدا کردم و از خودم می‌پرسیدم این بازیکن از کجا آمده است. می‌دانستم خوزستان قطب مهم فوتبال ایران است. این موضوع از دلایل اصلی حضور من در فولاد است. دوست داشتم به این تیم بیایم و بازیکنان را به گونه‌ای پرورش بدهم که به سطح بین المللی برسند.

قطبی با اشاره به تماشای فیلم ورزشگاه فولاد آره‌نا گفت: وقتی فیلم ورزشگاه را دیدم، اشک شوق از چشمانم جاری شد که چنین ورزشگاهی ساخته شده است. ما می‌توانیم یک ماشین فراری درست کنیم اما نیاز به یک مربی خوب هم داریم تا این اتومبیل در مسابقات قهرمان شود. شک ندارم که فولاد قهرمان ایران می‌شود و می‌تواند قهرمان آسیا شود. این استادیوم نیاز به بهترین فوتبالیست‌ها و بازیکنان دارد. همه آسیا باید این ورزشگاه را ببینند.

وی درباره مدت زمان موفقیت تیمش گفت: وقتی قهرمان می‌شویم که همه تلاش کنیم تا تیم پیشرفت کند. کسب ۱۵ امتیاز از این تعداد بازی مناسب نیست. باید در این زمان تیم را به سطح مناسب برسانیم. من معجزه را قبول دارم. وقتی از پرسپولیس شش امتیاز کسر شد، همه گفتند که کار تمام شد. وقتی سر تمرین رفتم، بازیکنان من را با انگیزه و با انرژی مثبت دیدند. محمد نصرتی گفت "افشین خان چرا می‌خواهید جدی تمرین کنیم؟ ما قهرمان را از دست دادیم." به نصرتی گفتم که ما هنوز وقت داریم و می‌توانیم قهرمان شویم. ایمان دارم که با کمک همکاران، مربیان و بازیکنان می‌توانیم کار خوبی امسال انجام دهیم و به رده‌های بالای جدول برسیم. این که کجای جدول هستیم، دست ما و خداوند است.

قطبی درباره برنامه‌اش برای آینده باشگاه و روند تیم در فصل نقل و انتقالات هم گفت: برنامه‌ریزی ما این طور است که تا بازی با تراکتورسازی با همه صحبت کنم و با ذهن باز لمس کنم که چه کارهایی باید انجام دهیم. باید ببینیم چه نفراتی اضافه خواهد شد.

او درباره شناختش از فوتبال ایران اظهار کرد: من در هفت کشور جهان بودم اما خوشحالم که به کشور خودم آمدم. در زندگی تصمیمی را بدون اطلاعات کافی نگرفتم. سعی کردم تمام اطلاعات را به دست بیاورم و تصمیم مناسب را بگیرم. وقتی این تصمیم را گرفتم احساس کردم که پتانسیل خوبی در فولاد وجود دارد.

سرمربی فولاد با تاکید بر این که هواداران این تیم نوع فوتبال تیمشان را دوست خواهند داشت، افزود: من فوتبال هجومی با گل‌های زیاد را دوست دارم. بردن و کسب امتیاز همیشه مورد علاقه نیست. باید فوتبال خوبی انجام دهیم. در فوتبال حرفه‌ای روحیه مهم‌ترین موضوع است. احساسات بازیکن و فضای تیم خیلی مهم است. اولین کار این است که روحیه تیم را بالا بیاوریم. در دو بازی اخیر که تیم چهار امتیاز گرفته، احساس می‌کنم بازیکنان با تعصب بیشتری بازی کردند. نکته بعد این است که تیم با انرژی بیشتری بازی کند و بتواند گل بزند و بازی را ببرد.

قطبی با اشاره به بازی تیمش با پرسپولیس در روز افتتاح ورزشگاه اختصاصی فولاد گفت: خیلی سخت است که دو بازی اول من بسیار دشوار است اما دوست دارم که پرسپولیس و هواداران را ببینم. دوست دارم بازی در ورزشگاه جدید برگزار شود. باید بازیکنان تیم وظایف خود را قبل از بازی بدانند. فکر می‌کنم به این شکل نتیجه بهتری بگیریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.