با پرداخت دو ماه حقوق معوق کارگران، رفع مشکل بیمه، معرفی مدیر عامل جدید و اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل کارگران، امروز صبح چرخ کارخانه های شرکت نیشکر هفت تپه دوباره به چرخش درآمد.

اکنون تمام واحدهای مختلف اداری، صنعتی، ترابری، کوره بخار، بازرگانی، آسیاب ها و تولید و تعمیرات، فعالیت خود را آغاز کرده اند.

به گفته مسئولان، عملیات برداشت نیشکر از مزارع نیز به زودی آغاز خواهد شد. سطح زیر کشت نیشکر در این شرکت حدود هفت هزار و۶۰۰ هکتار است که پیش بینی برداشت حدود ۳۵۰ هزار تن نیشکر از آن می شود. حدود ۳۵ هزار تن شکر سفید از این سطح زیر کشت تولید و روانه بازار می شود.

دیروز نیز کیومرث کاظمی که از مدیران عامل دوره های گذشته شرکت نیشکر هفت تپه بود به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت انتخاب و در حضور کارگران معارفه شد.

فرماندار شوش نیز در این خصوص گفت: حدود ۱۳میلیارد ریال هزینه اورهال این کارخانه است که حدود ۹۵ درصد کارخانه نیز نوسازی و بازسازی شده است.

عدنان غزی توضیح داد: به محض اینکه فعالیت کارخانه از سر گرفته شود ظرف دو یا سه هفته آینده نیز دو ماه حقوق باقیمانده کارگران نیز پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

خلل در مدیریت بخش خصوصی باعث شد تا کارگران ۲۷ روز دست از کار بکشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.