بعد از لغو دیدار سران آمریکا و روسیه در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین با تصمیم «دونالد ترامپ» به منظور نشان دادن حمایت واشنگتن از اوکراین در تنش‌های اخیر دریایی بین مسکو و کی‌یف، حالا یک مقام ارشد کاخ کرملین از تماس‌های طرف آمریکایی با روسیه برای گفت‌و‌گو بین دو طرف در این کشور آمریکای لاتین خبر داده است.

«یوری اوشاکوف» مشاور رئیس‌جمهور روسیه درباره رایزنی‌ها بین روسیه و آمریکا در حاشیه نشست گروه ۲۰ گفت: «تماس‌هایی برقرار شده است. دو طرف پیشنهاد کرده‌اند که این تماس‌ها ادامه یابد و شامل (جان) بولتون (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) هم شود».

به گزارش «اسپوتنیک»، وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه شروع این تماس‌ها از سوی کدام کشور بوده، گفت که طرف آمریکایی این تماس‌ها را برقرار کرده است.

مشاور پوتین درباره زمان احتمالی دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا هم گفت: «ما نمی‌دانیم. ما تاسف خود را درباره اینکه روسای جمهور فرصت یک گفت‌و‌گوی جامع (در حاشیه نشست گروه ۲۰) را نیافتند، ابراز کردیم. بگذارید ببینیم بعدا چه برنامه‌هایی اتخاذ خواهد شد».

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه و قبل از ترک واشنگتن به مقصد آرژانتین دیدار با همتای روس را به دلیل امتناع مسکو از تحویل شناورهای اوکراین لغو کرد.

او در دو توئیت نوشت: «با توجه به اینکه روسیه کشتی‌ها و ملوان‌ها را به اوکراین تحویل نداده به این نتیجه رسیدم که بهترین کار برای همه طرف‌ها این است که دیدار قبلاً برنامه‌ریزی‌شده من با رئیس‌جمهور پوتین در آرژانتین لغو شود. بی‌صبرانه منتظرم به محض حل و فصل موضوع دیداری معنادار داشته باشیم.»

کرملین در واکنشی کنایه‌آمیز به این موضوع تصریح کرد در صورتی که دیدار ترامپ و پوتین لغو شود، رئیس‌جمهور روسیه وقت بیشتری برای ملاقات‌های مفیدتر خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.