نزدیک به ۷ سال است که احمدی‌نژادی‌ها ساختمان خیابان پاستور را تخلیه کرده‌اند و کلیدش را به حسن روحانی سپرده‌اند اما در طول این هفت سال هر آنچه در توان داشتند را به کار بستند تا در صدر اخبار باقی بمانند؛ از سخنرانی‌های آتشین رئیس دولت مهرورز گرفته تا بست نشینی در حرم شاه عبدالعظیم و کیفرخواست آتش زدن. هرچند هیچگاه اهالی دولت نهم و دهم پاسخی به ابهامات مدیریتشان در طول هشت سال زمامداری ندادند و حتی با وجود احضار شدن محمود احمدی‌نژاد به دادگاه، او هیچگاه در هیچ محکمه‌ای حاضر نشد اما هنوز از جایگاه اپوزیسیون سخن می‌گوید و گویا فراموش کرده است برای ۸ سال قوه مجریه را در دست داشته است. حالا بعد از مدتی سکوت در حلقه احمدی‌نژادی‌ها خبر امروز رسانه ها مبنی بر صدور قرار مجرمیت برای علی‌اکبر جوانفکر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد باعث شد نگاهی بیندازیم و ببینیم یاران گرمابه و گلستان رئیس دولت نهم و دهم امروز کجا هستند؟!

از معاونت تا برائت

محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد که در وصف رئیس خود در سال ۸۵ در اجلاس سالانه مدیران دیوان محاسبات گفته بود: «در سوریه یکی از مسلمانان به من گفت که من معتقدم اگر بنا بود بعد از پیامبر، پیامبری دیگر بیاید، آن احمدی‌نژاد بود. این ابراز احساسات برای ما افتخار بزرگی است و به برکت وجود شما، ما را مورد نوازش و احترام قرار می‌دادند» در اخرین روزهای حضورش در دولت دیگر نه از این مدیحهسرایی‌اش خبری بود نه دیگر احمدی‌نژاد او را خط قرمزش می‌دانست. در واقع رحیمی که حتی برای روی کار آمدن نمایندگانی همسو با دولت در مجلس هشتم دست به جیب شده بود و به ۱۷۰ کاندیدای نمایندگی کمک مالی کرده بود وقتی یکسال بعد از پایان یافتن عمر دولت دهم به جرم ارتشا و تحصیل مال از طریق نامشروع به ۵ سال زندان محکوم شد دفتر احمدی‌نژاد بیانیه‌ای صادر کرد و با اعلام برائت از او گفت تخلفاتش هیچ ربطی به دولت ندارد. رحیمی نیز در پاسخ به این بیانیه دست به قلم شد و مهمترین بخش افشاگری‌اش مربوط به کمک‌های مالی به نمایندگان در جریان انتخابات مجلس هشتم بود. او نوشت:« در این راستا برای انتخابات مجلس هشتم نیز کمیته‌ای متشکل از برخی چهره‌های اصولگرا برگزار و بنا شد از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک‌های غیردولتی پشتیبانی مالی شود. در میان افراد کمک‌کننده فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات قضایی و اجرایی به اینجانب معرفی شده بود، برای کمک اعلام آمادگی نمود. بنده نیز به واسطه حساسیت و اطمینان خاطر از سالم بودن کمک‌های نامبرده همچون سایر موارد در خصوص ایشان از طریق حراست دیوان محاسبات از مجاری ذی‌صلاح، در خصوص وی استعلام کردم که پس از اطمینان و پاسخ مثبت که اسناد آن ضمیمة پرونده است، برای دریافت کمک از وی اعلام آمادگی نمودیم و از وی خواستیم که به کاندیداهایی که ما معرفی می‌کنیم از محل حساب شخصی و با چک بانکی خودش کمک کند. در نهایت نامبرده مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به این امر اختصاص داد و البته کلیة اسناد و کپی چک‌های صادره که به قریب ۱۷۰نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده‌است در پرونده ثبت و ضبط است و همه آن به مصرف انتخابات رسید؛ بنابراین کل این مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان بوده و عیناً به حساب نامزدها پرداخت شده‌است»

به هر حال محمدرضا رحیمی ۲۸ اسفند ۹۶ با پذیرش آزادی مشروط از زندان آزاد شد.

 مرد بهاری،بهاریِ احمدی‌نژاد

«اگر بخواهیم آقای مشایی را در یک کلمه معرفی کنیم، باید بگوییم مهندس مشایی مردی است ، بهاری، بهاری، بهاری.» این توصیفی است که محمود احمدی‌نژاد آن را در جشن ملی استقبال از نوروز در سال ۹۰ برای مشایی به کار می‌برد. اسفندیار رحیم مشایی که از روزهای اول روی کار آمدن دولت نهم از مقربان احمدی‌نژاد محسوب می‌شد بعد از انتخابات ۸۸ از سوی او به عنوان معاون اول انتخاب شد. موضوعی که با اعتراضات بسیاری مواجه شد و نهایتا با اعلام نظر رهبرانقلاب مشایی از این سمت برکنار شد اما بلافاصله احمدی نژاد حکم او را برای رئیس دفتر رئیس جمهور صادر کرد.

رابطه مشایی و احمدی‌نژاد آنقدر نزدیک بود که بعضی‌ها اعتقاد داشتند احمدی‌نژاد از سوی مشایی طلسم و جادو شده است. مهدی طائب از جمله افرادی بود که می‌گفت احمدی‌نژاد جادو شده است. 

نهایتا مشایی که در اعتراض به حکم زندان بقایی کیفرخواست او را مقابل سفارت انگلستان به آتش کشیده بود عصر شنبه ۲۶ اسفند ۹۶ بازداشت شد و اولین جلسه دادگاه او ۳ شهریور ۹۷ برگزار شد؛ همان جلسه دادگاهی که مشایی گفته بود در آن حاضر نمی‌شوم و محمود احمدی نژاد تلفنی به او گفته بود من می‌آیم و مصاحبه می‌کنم تا نگویند ترسیدند.

پیش‌مرگه احمدی‌نژاد 

خیلی وقت است که به حلقه بهار معروف شده‌اند؛ حلقه‌ای که بعد از حضور دست در دستشان در ساختمان وزارت کشور و اعلام کاندیداتوری برای دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به نوعی اعلان جنگ بود. حمید بقایی که از روزهای شهرداری تهران با احمدی‌نژاد پا به نهاد ریاست جمهوری گذاشته بود و دست راست او محسوب می‌شد بعد از پایان عمر دولت پرونده او نیز در قوه قضائیه باز شد. و نهایتا ۱۸ تیر ۹۶ بازداشت شد. ۳ مرداد ۱۳۹۶ بود که «کانال تلگرامی دولت بهار»، از «وخامت حال» حمیدرضا بقایی در اثر اعتصاب و انتقال او از زندان به بیمارستان بقیةالله خبر داد.

بقایی که می‌گفت «اگر احمدی‌نژاد بگوید بمیر می‌پرسم چگونه و نه چرا» این روزها در زندان اوین به سر می‌برد. او قبل از اجرای حکم در صفحه تلگرامش نوشت از طرف دادگاه به ۶۳ سال حبس محکوم شده‌ام.

مشاور رسانه‌ای و کار رسانه‌ای

عبدالرضا داوری که در زمان سکانداری احمدی‌نژاد قائم‌مقام خبرگزاری ایرنا و مدیر مسوول روزنامه شهروند بود بعد از پایان دولت دهم دست از کار رسانه‌ای برای محمود احمدی‌نژاد برنداشت. در خرداد ۱۳۹۳ حکم جلب داوری به  اتهام  نشر اکاذیب و انتساب دروغ به مسئولان صادر شد اما بعد از ۱۵ ماه از این اتهامات تبرئه و از زندان آزاد شد. او این روزها در توئیتر به شدت فعال است و در حمایت از بهاری‌ها و در راس آن رئیس سابق خود روزانه چند توئیتی منتشر می‌کند.

وزیر رفاه در اوین 

پرویز کاظمی که در سال ۸۴ به عنوان وزیر رفاه و تامین اجتماعی انتخاب شد بعد از چند ماه از این سمت استعفا داد البته بقایی درباره کاظمی گفته بود او استعفا نداده بود و احمدی‌نژاد عزلش کرده بود. کاظمی مدتی هم رئیس هیت مدیره بانک سرمایه و عضو هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان بود. او نیز که مانند بسیاری از اصولگرایان رفیق نیمه‌راه برای احمدی‌نژاد محسوب می‌شود ۲۰ آبان ماه بازداشت شد. آنطور که سایت رجانیوز نوشته بود انتقال کاظمی به زندان اوین به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.