علی سعدالدین عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۲۴ هزار و ۷۳۵ تن کالا در ۸ ماهه امسال از استان سمنان صادر شده است.

وی اضافه کرد: ارزش این میزان کالا بیش از ۱۰۴ میلیون و هفتصد و نود و سه هزار دلار بوده است که از گمرک استان سمنان به دیگر کشورها صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان عنوان کرد: بر این اساس میانگین ارزش ارزی هر تن کالای صادراتی از استان سمنان به ۴۶۶ دلار رسیده است.

سعدالدین با اشاره به انواع محصولات صادراتی از این استان به خارج از کشور خاطرنشان کرد: هیدروکربن سبک، سود سوزآور، پودر لباسشویی، کابل زمینی، کولر آبی، فروسیلیسیوم، پودر باریت طبیعی، آلایش غیر خوراکی دام و نیز اجزا و قطعات فولادی برخی از مهم‌ترین اقلامی بود که در ۸ ماهه امسال از استان سمنان به خارج از کشور صادر شده است.

وی با بیان اینکه کالاهای صادراتی از استان سمنان در هشت ماهه امسال به ۴۳ کشور جهان صادر شده است عنوان کرد: کشورهای همسایه مانند افغانستان، عراق، پاکستان، ترکیه ترکمنستان و امارات متحده عربی مهم‌ترین وارد کنندگان کالا از تجار استان سمنان بودند.

به گفته مدیرکل گمرک استان سمنان، کشورهای هنگ کنگ، کرواسی، ارمنستان، ازبکستان، آذربایجان، انگلستان، صربستان و هند دیگر مقصدهای کالاهای صادراتی از استان سمنان در ۸ ماهه امسال بوده‌اند.

سعدالدین با اشاره به میزان کالاهای وارداتی به استان سمنان در هشت ماهه امسال بیان کرد: در این مدت بیش از ۹ هزار و ۷۱۱ تن انواع کالای وارداتی به ارزش ۲۵ میلیون و ۹۶۴ هزار دلار از گمرک استان سمنان ترخیص شد که بر این اساس متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی به استان سمنان ۲ هزار و ۶۷۳ دلار بوده است.

وی با بیان اینکه کالاهای وارداتی از ۱۹ کشور دنیا وارد استان سمنان شده است؛ از ترکیه، آلمان، اتریش، چین، بلژیک، ازبکستان، ایتالیا، جمهوری کره، امارات متحده عربی، هلند و انگلستان به عنوان مهم‌ترین کشورهای صادر کننده محصولات به استان سمنان نام برد.

مدیرکل گمرک استان سمنان عنوان کرد: بیشترین محصولات وارداتی به استان سمنان در ۸ ماهه امسال شامل هادی‌های برقی، روغن و برخی اجزای ترانسفورماتور، پنبه شانه نزده، ورق و نوار نازک آلومینیوم، کائوچو اتیلن و برخی قطعات ساخت اتومبیل بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.