به  گزارش الجزیره، همزمان با آغاز نشست گروه ۲۰ که در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین برگزار می‌شود، تمام نگاه‌ها متوجه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی و رفتارها و گفتگوهای وی با دیگر رهبران کشورهای مختلف است که بیشتر آنها نحوه تعامل عربستان سعودی با پرونده جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد این کشور را محکوم کرده و عربستان را مسئول انجام آن می دانند.

رفتارهای متزلزل ولیعهد عربستان از همان لحظات اولیه و گرفتن عکس یادگاری در کنار دیگر رهبران کشورها مشخص بود و او عجله زیادی برای ترک سکویی داشت که رهبران گروه ۲۰ در آنجا عکس یادگاری می‌انداختند، به همین علت به عنوان اولین نفر سکو را ترک کرد.

قبل از آغاز نشست افتتاحیه، محمد بن سلمان از سوی رئیس‌جمهور آرژانتین مورد استقبال قرار گرفت. تصاویر رسمی این خوش و بش نشان دهنده سیگنال خاصی نبود، چرا که رئیس جمهور آرژانتین پیش از این گفته بود که در نشست سران گروه ۲۰ موضوع شکایت‌ها و اتهامات مرتبط با محمد بن سلمان در زمینه نقض حقوق بشر و جنایت‌های جنگی و پرونده جمال خاشقجی را مطرح خواهد کرد.

محمد بن سلمان همچنین گفتگوی کوتاهی با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه داشت و وی در این گفتگو پیام جدی پاریس در خصوص دو پرونده جمال خاشقجی و اوضاع یمن را به اطلاع ولیعهد عربستان رساند. ماکرون همچنین به بن سلمان ابلاغ کرد که ترجیح می‌دهد کارشناسان بین‌المللی در تحقیقات صورت گرفته در زمینه ترور خاشقجی حضور داشته باشند.

وی همچنین در تصاویر گرفته شده از رهبران گروه ۲۰ در منتهی الیه تصویر در ردیف دوم قرار گرفت تا رهبران کشورهای مختلف را به علت حضور در کنار وی به درد سر نیندازد. حتی بیشتر رهبران و سران کشورهای مختلف، حاضر به دست دادن با وی نیز نشدند.

خبرنگار الجزیره می‌افزاید که وضعیت محمد بن سلمان در تصویر اصلی منتشر شده از نشست گروه ۲۰ توجه بسیاری از روزنامه‌نگاران که اخبار این نشست را پیگیری می‌کردند، به خود جلب کرده است.

یکی از خبرنگاران در توصیف قرار گرفتن محمد بن سلمان در تصاویر مربوط به گروه ۲۰ می‌نویسد که این موضوع نشان دهنده شرایط سیاسی وی در دنیا است، چرا که به وی به عنوان یک فرد ضد عدالت و آزادی بیان نگاه می‌شود.

در حالی که رسانه‌های عربستان از دیدار دوستانه رئیس جمهور آمریکا و ولیعهد سعودی خبر می‌دهند، ترامپ اعلام کرد گفتگویی میان دو طرف صورت نگرفته است.

العربیه، رسانه وابسته به عربستان سعودی مدعی شددونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ومحمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین دیداری دوستانه داشته‌اند.

این در حالی است که ترامپ در این باره گفته است با ولیعهد سعودی در حاشیه نشست گروه ۲۰ خوش و بش کرده، اما دو طرف با یکدیگر گفتگو نکرده‌اند.پیش از این نیز جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود ترامپ برنامه‌ای برای دیدار با ولیعهد سعودی در آرژانتین ندارد

در این میان تنها دست دادن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با شاهزاده محاصره شده در نشست گروه ۲۰، گرم و صمیمی بود و خود را به گونه‌ای نشان داد که گویا این دو فرد، فارغ از جایگاه و اختلاف سنی و وزنه سیاسی که هر کدام از کشورها دارند، دو دوست قدیمی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.