ترامپ در این نشست که روز جمعه به وقت محلی برگزار شد از رییس جمهوری کره جنوبی خواست برای برگزاری نشست دوم با رهبر کره شمالی، با ایالات متحده همکاری کند و افزود: نشست دوم می تواند نقطه عطف دیگری در روند صلح شبه جزیره کره باشد.

نخستین اجلاس سران آمریکا و کره شمالی ۲۲ خرداد امسال در سنگاپور برگزار شد.

رییس جمهوری آمریکا همچنین در این دیدار گفت سفر &#۳۹;کیم&#۳۹; به سئول می تواند یک حرکت جدید در راستای تلاش برای خلع سلاح کره شمالی و ایجاد صلح در شبه جزیره کره باشد. 

مقامات کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بودند که سفر &#۳۹;کیم جونگ اون&#۳۹; به سئول ممکن است قبل از پایان سال ۲۰۱۸ برگزار شود.

روسای جمهوری دو کشور همچنین در این دیدار تعهدشان به تحقق غیرهسته ای شدن کامل، نهایی و قابل تصدیق کره شمالی را مورد تایید قرار دادند.

دو طرف همچنین توافق کردند اجرای تحریم ها علیه کره شمالی را تا خلع سلاح این کشور ادامه دهند.

ترامپ و مون موافقت کردند که کشورهایشان از نزدیک با هم همکاری کنند.

نشست ترامپ و مون در حالی برگزار می شود که مذاکرات آمریکا و کره شمالی برسر غیرهسته ای شدن این کشور متوقف شده و واشنگتن نیز از تلاش های افزایش یافته کره جنوبی برای آشتی با پیونگ یانگ نگران است.

گروه ۲۰ در سال ۱۹۹۹میلادی تشکیل و به محل اجتماع و رایزنی رهبران کشورهای توسعه یافته و اقتصادهای نوظهور جهان تبدیل شده است. این گروه ۸۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان و دوم سوم جمعیت جهان را شامل می شود. 

در سال های ابتدایی فقط وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو در اجلاس های مختلف شرکت می کردند اما از سال ۲۰۰۸ به بعد و پس از رکود اقتصادی در جهان، رهبران این کشورها نیز نشست هایی برگزار کردند. از سال ۲۰۰۸ رهبران گروه ۲۰ سالی یک مرتبه دیدار کردند اما بین سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ زمانیکه اقتصاد جهان با بحران مواجه شد، رهبران جهان دو مرتبه در اجلاس گروه ۲۰ شرکت کردند. کشورهای آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی،آفریقای جنوبی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک،آمریکا، روسیه، عربستان، کره جنوبی، ترکیه، انگلیس و اتحادیه اروپا اعضای گروه ۲۰ هستند. 

سیزدهمین نشست دو روزه گروه ۲۰ از جمعه در آرژانتین آغاز شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.