احد وظیفه با اشاره به وضعیت آب‌وهوایی کشور طی سه روز آینده، گفت: بنابر تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی ۲۴ ساعت آینده با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما بین هفت تا ۱۰ درجه در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور، ابرناکی، بارش باران و وزش باد رخ خواهد داد. روز شنبه این سامانه بارشی همچنان در شمال غرب و غرب کشور فعال خواهد بود. طی این مدت بارش در مناطق مرتفع و سردسیر شمال غرب به شکل برف خواهد بود.

وظیفه همچنین گفت: روز یکشنبه بارش‌ها در غرب تضعیف شده و با شدت کمتری از شمال غرب و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

وی درباره شرایط آب‌وهوایی پایتخت طی سه روز آینده نیز گفت: آسمان تهران در روز جمعه کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر با افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز ۱۶ و هفت درجه سانتی‌گراد است.

وظیفه افزود: در روز شنبه نیز هوای تهران نیمه‌ابری همراه با غبار صبحگاهی بوده و گاهی وزش باد و احتمال بارش باران پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دمای هوا در این روز ۱۲ و حداقل آن شش درجه سانتی‌گراد خواهد بود.  در روز یکشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری همراه با بارش پراکنده، گاهی وزش باد بوده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۵ و شش درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.