بهروز بنیادی  درباره تاثیرات تصویب یا عدم تصویب CFT بر حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی هیچ کشوری حق ندارد در مباحث تحریمی، دارو و مواد غذایی که جزو نیازهای اساسی هر انسانی است را مورد تحریم قرار دهد. اما بحثی که اغلب شرکت‌های دارویی با آن مواجه هستند، مشکل نقل و انتقالات پول است.

او به تحریم‌هایی که از زمان ریاست‌جمهوری ترامپ بر ایران تحمیل شده است، اشاره کرد و اظهار داشت:‌ اتفاقی که پس از تحریم‌ها رخ داده، کاهش اعتماد بانک‌ها و طرف‌های خارجی در حوزه دارو و درمان است. این شرکت‌ها قبلا مواد اولیه یا دارو را به شرکت‌های واردکننده ما عرضه و پول خود را به صورت نقدی طلب می‌کردند اما از زمانی که ارتباطات بانکی دچار مشکل شد، آن اعتمادی که بین فروشنده و خریدار وجود داشت آسیب دید.

نماینده اصلاح‌طلب مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر CFT و سازوکار FATF عملیاتی شود، بهانه‌‌ها از دست بانک‌هایی که با ما همکاری نمی‌کنند، گرفته می‌شود، تصریح کرد: چه بانک‌هایی که در کشورهای دوست ما هستند و چه بانک‌هایی که در سایر کشورها هستند، اگر بخواهند اقدامی را جهت همکاری با ما انجام دهند، آن را به پذیرش CFT منوط می‌کنند. در این برهه از زمان ما باید خودمان بهانه را از دست دیگران بگیریم و ان‌شاالله بتوانیم فضایی را فراهم کنیم که ملت در بحث غذا و دارو آسیب نبینند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.