معصومه نورمحمدی مستندساز و کارگردان فیلم مستند «مسافر فوکوشیما» در گفت‌وگو با ایسنا درباره ساخت این فیلم توضیح داد: قبل از ساخت مستند مسافر فوکوشیما برای ساخت فیلمی دیگر به ژاپن سفر کرده بودم . در آن سفر از طریق یکی از دوستانم با افشین والی نژاد خبرنگار سابق اسوشیتدپرس در ایران و سپس داستان سونامی ژاپن و اتفاقات سال ۲۰۱۱ آشنا شدم. همین‌ها علتی شد تا انگیزه‌ای برای سفر مجدد به ژاپن و ساخت مستند مسافر فوکوشیما پیدا کنم .

 

او درباره انتخاب افشین والی‌نژاد به عنوان راوی این مستند گفت: بهتر از او کسی نمی‌توانست راوی این داستان باشد. من به عنوان سازنده فیلم حرف‌ها، نظرات و دیدگاه‌های خودم و این خبرنگار را در این مستند آوردم. او کسی است که این فاجعه طبیعی را از نزدیک دیده و هزاران قطعه عکس و ساعت ها ویدئو از این واقعه تهیه کرده است . او حدود هفتاد سفر از توکیو به منطقه فوکوشیما طی این سالها داشته است ، به همین جهت مسافر فوکوشیما میتوانست مناسب ترین عنوان برای این مستند باشد.

این مستند ساز اضافه کرد: انتخاب افشین والی نژاد به عنوان راوی این مستند از جهت آنکه او یک خبرنگار ایرانی بود برایم اهمیت زیادی داشت. او حدود ۲۰ سال است که در ژاپن زندگی می‌کند و وقت و انرژی بسیاری را برای بررسی و پوشش این اتفاق صرف کرده است.

نورمحمدی درباره شرایط ساخت این مستند در کشور ژاپن توضیح داد: در مراحل تولید و فیلمبرداری در آن کشور به هیچ گونه مانع ومشکلی برخورد نکردیم ، اما هزینه ساخت فیلم در کشور ژاپن بسیار بالا است.

به گزارش ایسنا فیلم مستند مسافر فوکوشیما در بخش مسابقه فیلم‌های نیمه بلند دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت وارد رقابت شده است و برای اولین بار به نمایش در خواهد آمد.

همچنین پوستر این‌ مستند هم که به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار گرفته است در ادامه این گزارش آورده شده است.

از عوامل این فیلم مستند می‌توان به پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده: معصومه نورمحمدی، راوی: افشین والی نژاد، فیلمبرداران: رضا محمدی و افشین والی‌نژاد، تدوین: مجید عاشقی، موسیقی: هوتن پورزکی، طراحی و ترکیب صدا: رامین ابوالصدق، صدابردار: محمد رضایی، نویسندگان متن: مجید عاشقی و افشین والی‌نژاد، طراح پوستر و عنوان : علی باقری، مجری طرح: احمد شبیری، مدیر تولید: نسرین نورمحمدی، دستیار کارگردان: پریا علی‌اکبر، اصلاح رنگ دیجیتال: شرکت پیشگامان سینمای آریا اشاره کرد.

دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.