در این مطلب سعی کرده‌ایم چکیده‌ای از مصاحبه با دکتر دانیال شبرخ، وکیل پایه یک دادگستری استرالیا و وکیل رسمی مهاجرتی را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

1

چرا  مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت معرفی می‌شود؟

شرایط مهاجرت به هر کشور متفاوت است و بعضا برخی کشورها شرایط را برای مهاجران کشورهایی نظیر ایران سخت‌تر کرده‌اند. استرالیا نیز از این قائده مستثنی نیست. به گفته دکتر دانیال شبرخ ، اداره مهاجرت این کشور، اقامت استرالیا را با سخت‌گیری بیشتری به متقاضیان ویزاهای کاری اعطا می‌کند اما برای ویزاهای سرمایه‌گذاری همچنان راه برای مهاجران باز و هموار است.

به طور معمول یکی از آسان‌ترین روش‌های مهاجرت، سرمایه‌گذاری در کشور مقصد است. استرالیا نیز همواره از افراد واجدالشرایطی که سرمایه خود را با هدف توسعه و ایجاد اشتغال به این کشور می‌آورند به گرمی استقبال می‌کند.

سرمایه‌گذاری در استرالیا چه مزایایی دارد؟

2

این کشور به‌دلیل ثبات اقتصادی بالا، سرمایه‌گذارهای خارجی بسیاری به خود جذب کرده است. بنابر گزارش سرمایه‌گذاری جهانی در سال ۲۰۱۸، در لیست بهترین کشورها برای سرمایه‌گذاری، این کشور رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

از مهم‌ترین عوامل جذب سرمایه‌گذاران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بنابر گزارش اداره‌ی آمار استرالیا، این کشور از سال‌های ۹۱-۱۹۹۰ تاکنون، به‌طور بی‌وقفه رشد اقتصادی خوبی داشته و هیچ رکودی را تجربه نکرده است.
  • بنابر آمار سازمان همکاری اقتصادی و توسعه OECD در سال ۲۰۱۷، استرالیا از نظر داشتن نیروی کار تحصیل‌کرده و با مهارت بالا، در رتبه‌ی هفتم دنیا قرار دارد.
  • بنابر شاخص‌های حکمرانی جهانی توسط بانک جهانی (۲۰۱۷)، عملکرد دولت استرالیا در سال ۲۰۱۶ باعث شد در میان کشورهای دنیا، جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص بدهد.
  • بنادر استرالیا و شبکه‌های راهسازی و حمل‌ونقل، به‌خوبی و با توجه به موقعیت استراتژیک این کشور بنا شده‌اند.

دولت استرالیا برای برطرف کردن نیازهای اساسی انواع کسب‌وکارها و به خصوص مهاجران سرمایه‌گذار، در این کشور برنامه‌ریزی‌های کارآمدی انجام داده است.

دریافت اقامت با استفاده از برنامه کارآفرینی چه شرایط و مراحلی دارد؟

برای اینکه بتوانید اقامت دائم این کشور را بدون ریسک و با دردسر کمتری دریافت کنید،  پیشنهاد می‌کنیم از طریق ویزای کارافرینی برای مهاجرت اقدام کنید. در این کشور سرمایه‌گذاری کنید، کسب‌وکاری راه بیاندازید و در نهایت اقامت دائم بگیرید.

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری با زیرمجموعه کارآفرینی (ساب‌کلاس ۱۸۸-a) باید ابتدا ویزای موقت یا همان ویزای ۱۸۸ (Business Innovation) که در ایران اصطلاحا با عنوان ویزای کارآفرینی شناخته می‌شود را اخذ کنید.

مدت زمان این اقامت برای سرمایه‌گذار و خانواده‌اش چهار سال و سه ماه است.

برای اخذ این ویزا باید حتما شرایط زیر را داشته باشید:

۱. سن: شما باید حداکثر ۵۴ سال و ۱۱ ماه و ۲۰ روز داشته باشید. وکلای مهاجرت پلاس در عرض یک هفته تا ده روز دعوتنامه ایالتی شما را دریافت می‌کنند.

۲. کارفرمایی: شما باید در سوابق خود حداقل دو سال مالی کامل کارفرما یا خویش‌فرما (شرکت ثبت شده با حداقل ۳۰٪ سهام، جواز کسب، پروانه ساختمان‌سازی، مشارکت مدنی، فرانشیز، پروانه بهره‌برداری، و ...) بوده باشید. یکی از مهم‌ترین چالش‌های اخذ این ویزا همین بخش است که باید درست، بدون هیچ خطا و متناسب با کسب‌وکارتان انجام گیرد.

ما در گروه حقوقی مهاجرت پلاس، شرایط شما را بررسی می‌کنیم و بهترین راه را برای اثبات کارفرمایی شما پیدا می‌کنیم.

۳. گردش مالی: گردش مالی، فروش یا واریزی به حساب شما باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار استرالیا (ارز دولتی) در دو سال از چهار سال اخیر باشد. اگر کسب‌وکاری دارید که بخش زیادی از مراودات مالی به‌صورت نقدی یا چک انجام می‌گیرد نیز نگران نباشید.  حسابدارها این شرایط را در نظر می‌گیرند و میزان گردش مالی شما را متناسب با ماهیت کسب‌وکارتان بیش از مقدار اعلام‌شده توسط بانک تخمین می‌زنند و دلیل این تخمین را با توجه به بازار ایران توضیح می‌دهند.

۴. اموال: مجموع اموال منقول و غیرمنقول شما باید حداقل ۸۰۰ هزار دلار استرالیا (معادل ارز دولتی) باشد.

در عکس زیر نقشه‌راه مهاجرت از این طرق برای شما مخاطبان عزیز ترسیم شده است:

3

مهاجران پس از اخذ ویزای موقتی باید چه شرایطی داشته باشند تا اقامت دائم بگیرند؟

پس از اخذ ویزای اقامت موقت (ساب کلاس ۱۸۸) می‌توانید وارد استرالیا شوید. دولت این کشور چهار سال و سه ماه به شما فرصت می‌دهد تا کسب‌وکاری را که می‌خواهید راه‌اندازی کنید و ثابت کنید که به‌عنوان یک سرمایه‌گذار مطلوب می‌توانید در استرالیا به فعالیت مؤثر خود ادامه دهید.

بعد از ۳۶ ماه از اخذ ویزای موقت و داشتن شرایط زیر می‌توانید برای اقامت دائم (سب‌کلاس ۸۸۸) اقدام کنید:

  • حداقل ۲۰۰ هزاردلار استرالیا در کسب‌وکار مورد نظرتان سرمایه‌گذاری کنید.
  • باید فعالیت بیزینس یا کسب‌وکارتان را برای دوسال اثبات کنید.
  • بیش از یک سال از دو سالِ فعالیت کسب‌وکارتان را باید در استرالیا اقامت داشته باشید.
  • گردش مالی یا فروش سالانه شما در سال آخر باید حداقل به ۳۰۰ هزار دلار استرالیا برسد.
  • در سال آخر باید دو نفر را به‌صورت تمام وقت استخدام کنید.

در شکل زیر نمایی از مدت زمان اقامت‌تان در استرالیا و فعالیت‌های لازم را مشاهده می‌کنید:

4

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان از دانیال شبرخ در خصوص اخذ ویزای کارآفرینی با گروه حقوقی مهاجرت پلاس تماس بگیرید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.