نرخ دلار در روند کاهشی خود در کانال ۱۲ هزار تومان در حال نوسان است و نسبت به اواسط هفته گذشته کاهش تقریبا ۲ هزار تومانی داشته است.

به طوری که نرخ فروش دلار آمریکا در تابلوی صرافی‌ها در محدوده ۱۲ هزار و چهارصد تومان تا ۱۲ هزار و پانصد تومان است. همچنین نرخ هر یورو در محدوده  ۱۴ هزار و سیصد تا ۱۴ هزار و نهصد تومان است.

این کاهش نرخ ارز موجب کاهش نرخ سکه و طلا که رابطه قیمتی با یکدیگر دارند، شده است. محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز، بازار طلا و سکه به شدت آرام شده و خریدها کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با اینکه نرخ طلا در بازار جهانی ۸ دلار افزایش پیدا کرده است اما کاهش پی در پی معاملات در بازار کشور موجب سردی در خریدوفروش شده است و در مجموع می‌توان گفت بازار روزهای باثباتی را طی می کند و اگر اتفاق خاصی در روزهای پیش رو نیافتد این روند ادامه خواهد داشت.

عضو هیات مدیره طلاوجواهر تهران با اشاره به آخرین نرخ انواع سکه گفت: نرخ هر قطعه سکه تمام با طرح قدیم سه میلیون و هشتصد هزار تومان، سکه تمام با طرح جدید سه میلیون و نهصدو هشتاد هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و بیست هزار تومان و سکه یک گرمی ششصدوپنجاه و سه هزار تومان است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز سیصدوشصدو چهار هزار تومان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.