اکبر سنجابی اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله با فوریت جلسه ستاد بحران شهرستان را در محل فرمانداری برگزار کردیم و اقدامات لازم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه اکیپ‌هایی برای ارزیابی مناطق زلزله‌زده اعزام شدند، افزود: این اکیپ‌ها به صورت میدانی وارد عمل شدند و بخشداران هم مامور جمع آوری آخرین آسیب دیدگی ها شدند.

فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه در همان ساعات اولیه سپاه، بسیج و هلال احمر واکیپی از ارتش وارد عمل شدند و در زمینه امدادرسانی کمک کردند، بیان کرد: بیشتر مصدومان زلزله شب گذشته به صورت سرپایی مداوا شدند و تعداد ۱۲ نفر از آن‌ها به بیمارستان مرکز استان منتقل شدند.

وی گفت: با توجه به کدورت آب تدابیر لازم برای تامین آب شرب مردم اندیشیده شد و تانکرهای آبرسان برای تامین آب مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

سنجابی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف خسارت های وارده به زیرساخت ها باید مورد ارزیابی قرار گیرد، بیان کرد: ستادهای معین، بنیاد مسکن و بخشداری ها باید این خسارت ها را ظرف مدت ۷۲ ساعت اعلام کنند.

وی با بیان اینکه ۵۰ تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند و در حال بررسی میدانی هستند، گفت: در حال حاضر در زمینه برق و گاز هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: در شهرستان ۴ واحد تجاری و یک انباری تخریب شده اند ولی باید تیم‌های ارزیابی بعد از بررسی مناطق آسیب دیده آمار قطعی را اعلام کنند.

فرماندار سرپل‌ذهاب خاطر نشان کرد: مصدومینی که نیاز به پزشک ارتوپد داشتند با فوریت به مرکز استان اعزام شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.