ابوالفضل حسن بیکی افزود: امروز اروپا به این باور رسیده است که‌ محور مقاومت از قدرت بالایی در جهان برخوردار است.

وی ادامه داد: اروپا به این باور رسیده که‌ آینده جهان در دست شرق بوده و جمهوری اسلامی به عنوان محور مقاومت مطرح است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه اروپا به قدرت مقاومت در منطقه خاورمیانه پی برده به دنبال ایجاد رابطه نزدیک با جمهوری اسلامی به عنوان محور مقاومت است.

حسن بیکی اروپا را به ۲ دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول پیروان اتحادیه اروپا به سرکردگی آلمان و فرانسه هستند که با توجه به زیاده خواهی ترامپ به دنبال ایجاد ارتش جدید هستند.

وی اضافه کرد: دسته دوم‌ اروپاییانی هستند که اقتصاد خود را با شرق تطبیق می دهند چرا که اروپا فاقد انرژی است و تمامی انرژی خود را از ایران و روسیه تامین می کند.

وی به سفر اخیر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران اشاره کرد و گفت: امروز انگلیس در شرایط سختی قرار دارد چرا که از یک سو خود را فرزند آمریکا می داند و از سوی دیگر جدا شدن آنان از اتحادیه اروپا آینده تاریک و نگران کننده ای برای این کشور به‌ ارمغان می آورد.

حسن بیکی تصریح کرد: اروپا علاقه مند به رابطه با ایران است اما از سوی آمریکا به شدت در حال فشار است.

وی افزود: اروپا معتقد است جهان باید از زیاده خواهی آمریکا و از زیر سلطه تک قطبی بودن خارج شود و در این امر نیز نیازمند ایران است.

 

** آمریکا در تحریم های نفتی ناتوان است

حسن بیکی به ناتوانی آمریکا در تحریم های نفتی اشاره کرد و گفت: فشار بسیاری از کشورها به ترامپ سبب شد تا دولت آمریکا نتواند صادرات نفت ایران را کاهش دهد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مقاومت همه منطقه را فرا گرفته است و ارتباط بین کشورهای جبهه مقاومت روز به روز مستحکم تر می شود.

حسن بیکی تصریح کرد: قدرت جبهه مقاومت سبب شد که دشمن همواره نگران آینده باشد و در این راستا نیازمند است با جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشته باشد چرا که ایران محور مقاومت در منطقه است.

وی به اعمال فشار آمریکا به اروپا اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا در حال تلاش برای تحویل بسته ای به جمهوری اسلامی است که پاسخگوی خواسته ایران باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به حوادث روز در آینده ای نه چندان دور ارتباط ایران با اروپا وارد دور جدیدی می شود که بی شک این ارتباط مستحکم تر از گذشته خواهد بود.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.