سیروس شهبازی در خصوص آخرین شرایط گازرسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: پس از زلزله شب گذشته در شهر‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین و گیلانغرب به صورت پراکنده قطعی گاز گزارش شد که بلافاصله اکیپ‌های امدادی شرکت گاز که از قبل آمادگی لازم را داشتند، وارد عمل شدند و گاز مناطق قطع شده را با فاصله زمانی کمی وصل کردند‌.

وی با اشاره به اینکه گاز تمام مناطق حتی روستا‌ها برقرار شده است، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از همان شب گذشته جریان گاز مجددا برقرار شد و هم اکنون جریان گاز در تمام مناطقی که زلزله در آن‌ها واقع شده برقرار است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه در خصوص آسیب دیدگی احتمالی به تجهیزات صنعت گاز به دلیل زلزله شب گذشته گفت: تجهیزات صنعت گاز در برابر تکانه های ناشی از زلزله مقاومت خوبی دارند که این موضوع در زلزله سال گذشته نیز که شدت آن بیشتر از امسال بود کاملا مشهود بود و بیشتر آسیب دیدگی‌ها مربوط  به علمک نصب شده بر روی دیوار است که با تخریب دیوار به علمک‌ها آسیب وارد شده است.

شهبازی بیان کرد: مواردی در خصوص آسیب دیدگی علمک‌ها گزارش شد که  با سرعت به آن‌ها رسیدگی کردیم و تمهیدات لازم دراین زمینه انجام شده است.

وی اظهار کرد: از امروز اکیپ‌های نشت یاب شرکت  گاز کل تجهیزات مستقر در مناطق زلزله زده را مورد ارزیابی قرار می دهند که با توجه به طول گسترده شبکه گاز در این مناطق، عملیات نشت یابی کامل چند روز زمان می برد تا اگر مورد مشکوکی مشاهده شد، تعمیر و بازسازی شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمانشاه خاطر‌نشان کرد: هم اکنون ۸ اکیپ نشت یاب در مناطق زلزله زده مشغول به فعالیت هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.