آناتولی گزارش داد، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که خلوصی آکار، وزیر دفاع این کشور و سرگئی شویگو، همتای روسش در تماسی تلفنی درباره سوریه و به ویژه آخرین تحولات در استان ادلب گفت‌وگو کردند.

طبق بیانیه وزارت دفاع ترکیه، دو طرف درباره تداوم تحریکات اخیر در ادلب که به توافقنامه سوچی آسیب می‌رساند و همچنین ضرورت مقابله با این تحریکات تبادل نظر کردند.

وزرای دفاع ترکیه و روسیه شنبه نیز در تماسی تلفنی درباره ادلب با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور در پاسخ به حمله شیمیایی گروه‌های مخالف به حلب مواضع این گروه‌ها را هدف قرار دادند.

در همین راستا، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که بخش اطلاعات وابسته به نیروهای روسیه در سوریه پایگاه‌هایی را که حمله شیمیایی از آنجا انجام شده بود را رصد کرده و شواهدی به دست آورده که گروه‌های مخالف سوری درحال آماده سازی خود برای تکرار این حمله شیمیایی از ادلب هستند.

وی افزود: جنگنده‌های روسیه با توجه به اطلاعات به دست آمده پایگاه‌هایی را که حمله شیمیایی از آنجا انجام شده بود، هدف قرار دادند که در نتیجه این حملات تمامی اهداف تعیین شده تخریب شدند.

کوناشنکوف تاکید کرد که طرف روسی پیشتر از طریق "تلفن قرمز" مقامات ترکیه را از این حملات آگاه کرده بود.

گروه‌های تروریستی مسلح عصر روز شنبه منطقه الخالدیه و شارع النیل در شهر حلب را با خمپاره‌های حاوی گازهای سمی هدف قرار دادند که طبق اعلام منابع پزشکی سوریه ، ۱۰۷ تن از جمله زن و کودک دچار حالت خفگی خفیف و متوسط شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.