والت در توئیتی نوشت:

ترامپ ادعا می کند عربستان سعودی یک متحد بزرگ در مبارزه بسیار مهم ما علیه ایران است. به طور معمول، او این را وارونه می بیند. حقیقت آن است که این متحدان خاورمیانه ای ما هستند که از آمریکا در مبارزه با تهران استفاده می کنند و ترامپ، کوشنر و پمپئو واقعا متوجه نیستند که فرمان آنها دست دیگران است.

اظهارات والت در واکنش به این ادعا است که ترامپ رژیم سعودی را متحد بزرگ آمریکا دانست که در مقابله با ایران، همکاری کرده است.

ترامپ همچنین از نقش رژیم سعودی در کاهش قیمت نفت تشکر کرده و گفته است که باید این روند نزولی ادامه یابد. او این کار را در مقابله با ایران می داند که پس از اعمال تحریم، ثبات بازار نفت به هم نریزد و ضربه دیگری به ایران هم به شمار آید.

این دفاع بی شرمانه ترامپ از رژیم سعودی در بیانیه ای که با موضوع قتل جمال خاشقچی روز سه شنبه صادر کرد هم به چشم می خورد. این بیانیه واکنش سیاسیون را در داخل آمریکا برانگیخته است.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا هم در یادداشتی کنایه آمیز می گوید فکر نمی کردم ماه بر کاخ سفید بتابد و ولیعهد سعودی دوست بزرگ آمریکا نامیده شود.

این سناتور جمهوریخواه همچنین گفته است پاسخ ترامپ به سعودی، مردم ما را در سطح بسیار پایینی قرار داده است.

به نظر می رسد سناتورها در هفته آینده به دنبال کشاندن وزیران خارجه، دفاع و رئیس سیا به کمیته روابط خارجی هستند تا نسبت به وضعیت یمن و قتل جمال خاشقچی مورد سوال قرار دهند.
جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی منتقد حاکمان فعلی سعودی است که در دهم مهرماه امسال در کنسولگری عربستان در استانبول توسط ماموران رژیم سعودی که از نزدیکان ولیعهد این کشور هم بوده اند، به قتل رسید.

گزارش ها حاکی از آن است که سازمان سیا، محمد بن سلمان را آمر اصلی این جنایت معرفی کرده اما ترامپ این نظریه را به دلیل قراردادهای فروش سلاح های زیبا که علیه مردم بی گناه یمن استفاده می شود، نادیده گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.