کمپانی تایوانی که پیش‌تر نامش Hon Hai Precision Industry Co Ltd بود اعلام کرده است که با هدف بهینه‌سازی روند تجاری و کاهش هزینهها مجبور است در سال 2019 بیش از 20 میلیارد یوآن صرفه‌جویی کند.{لینک}

البته بلومبرگ گزارش داده است که دلیل اصلی کاهش تقاضا برای خرید انواع آیفون است.

ماه گذشته اپل به شرکای تجاری و تأمین‌کنندگان اصلی یعنی فاکسکان اعلام کرد تقاضا برای آیفون 10 آر کمتر از انتظار بوده و نباید واحد تجاری جدیدی که قرار بود برای افزایش تولید آیفون 10 آر راه‌اندازی کنند، وارد مدار کنند.

این بدان معناست که پیش‌بینی کارشناسان برای خریدهای انفجاری آیفون در کریسمس امسال توهمی بیش نبوده و کاربران با اعلام نارضایتی از قیمت گران گوشی‌های جدید و پایین بودن عملکرد آیفون 10 آر به‌نوعی کاهش فروش را رقم‌زده‌اند و بنابراین کریسمس امسال برای اپل انفجاری نخواهد بود.

سهام کمپانی تایوانی با 1 درصد کاهش به 70.60 دلار رسید و سهام اپل البته با 1.2 درصد افزایش به 179.13 دلار رسید، هرچند از 12 نوامبر بدین سو بیش از 9 درصد سقوط کرده است.

آنچه سهامداران و سرمایه‌گذاران را بیش‌ازپیش نگران کرده این است که اپل دستور داده است تا سرعت افزایش تولید را کنار بگذارند که این امر در درازمدت می‌تواند روی ارزش سهام این کمپانی تأثیر منفی بگذارد.

اپل این روزها با گران‌فروشی توانسته ارزش‌افزوده به ازای هر آیفون فروخته‌شده را در سطح بالا نگه دارد اما رقبای سرسخت چینی و کره‌ای توانسته‌اند گوشی‌های اندرویدی پرچم‌دار بهتری با قیمت پایین عرضه کنند و کاربران ترجیح داده‌اند تا گوشی‌های ارزان‌تر اندرویدی را جایگزین آیفون کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.