به گزارش  روزنامه مالدیو ایندیپندنت، عبدالله شاهد وزیر خارجه جدید مالدیو گفت، با تشکیل دولت جدید، مالدیو برای ازسرگیری روابط با کشورهای دوست علاقه‌مند است.

عبدالله شاهد افزود: ما اصل حفظ روابط خوب با کشورهای دوست را معیار اصلی دولت مالدیو قرار داده‌ایم و خواهان داشتن روابط محکم با کلیه کشورهایی هستیم که خواستار داشتن روابط خوب با مالدیو هستند.
عبدالله شاهد که پیش از این سخنگوی پارلمان مالدیو بود گفت، گفتگوهای ازسرگیری روابط میان مالدیو با کشورهای قطر و ایران آغاز شده ‌است.
دولت پیشین مالدیو تحت ریاست عبدالله یمین بارها در حمایت از مواضع عربستان سعودی با چندین کشور بین‌الملل از جمله ایران و قطر وارد نزاع سیاسی گردید.
مالدیو بعد از قطع روابط کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر با کشور قطر در سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با دولت قطر را متوقف کرد.
همچنین مالدیو در سال ۲۰۱۶ به همراه دیگر کشورهای حامی عربستان روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه مالدیو، عبدالله شاهد وزیر خارجه جدید این کشور قرار است اولین سفر خارجی خود را به کشور هند و بعد از آن به کشورهای عربستان، امارات و چین داشته باشد.
به گفته مقامات مالدیو، هدف از این سفرها جذب سرمایه برای پرداخت بدهی‌های خارجی است که اکثر حجم این بدهی‌ها به کشور چین است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.