دستیار سابق باشگاه منچستریونایتد پس از هشت سال موفقیت آمیز، اعلام کرده است که بعد از جام ملت های آسیا، ایران را ترک خواهد کرد. کی‌روش، ایران را برای دو بار پیاپی به جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ رساند و تیمش در این دو تورنمنت، نمایش قابل تحسینی داشت. او قبلا پرتغال را در سال ۲۰۱۰ و آفریقای جنوبی را در سال ۲۰۰۲ به جام جهانی رسانده است.

سرمربی ۶۵ ساله پرتغالی همچنین به خاطر بازسازیِ‌ فوتبال ایران و کارش با سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد که به چند قهرمانی در لیگ برتر و یک لیگ قهرمانان اروپا منجر شد، مورد تحسین قرار گرفته است.

صندلی هدایت تیم ملی ایرلند حالا خالی است، زیرا مارتین اونیل و روی کین، ساعاتی قبل به خاطر کسب نتایج ضعیف در لیگ ملت های اروپا از آن استعفا دادند. ایندیپندنت تایید می کند که منابع نزدیک به کی‌روش به خبرنگار این نشریه گفته اند که وی متمایل است هدایت ایرلند را بر عهده بگیرد.

گفته می شود اونیل در ایرلند با حقوق سالانه ۲ میلیون پوندی، بیشتر از کی‌روش در ایران با حقوق ۱.۹ میلیون پوندی، دستمزد می گرفت.

اگرچه بعید به نظر می رسد ایرلند بخواهد به اندازه اونیل، به جانشین وی حقوق پرداخت کند. فدراسیون فوتبال ایرلند، دیگر حامی مالی خود یعنی دنیس اوبراین را با خود ندارد، کسی که از سال ۲۰۰۸، حقوق سرمربیان ایرلند را پرداخت می کرد.

با این حال، کارلوس کی‌روش به دنبال پروژه ای جدید می گردد و علاقه مند است که با عوامل فدراسیون ایرلند صحبت کند.

منبع: طرفداری

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.