روزنامه &#۳۹;هندوستان تایمز&#۳۹; در گزارشی نوشت: این قرارداد میان شرکت روسی &#۳۹;روسوبرن اکسپورت&#۳۹; و شرکت &#۳۹;کشتی سازی گوا&#۳۹; امضا شد. قرار است این کشتی ها تا سال ۲۰۲۷ ساخته و به نیروی دریایی هند تحویل داده شوند.

روسیه همچنین توافق کرده است که تکنولوژی ساخت این کشتی ها را به هند منتقل کند.

این قرارداد درست چند هفته پس از امضای یک قرارداد دیگر میان هند و روسیه برای وارد کردن دو کشتی مشابه به هند به ارزش ۱ میلیارد دلار انجام می شود. روسیه این کشتی ها را تا سال ۲۰۲۴ به هند تحویل خواهد داد.

کشتی های جنگی کلاس گیریگروویچ بر قدرت نیروی دریای هند جهت مقابله با افزایش حضور نظامی چین در منطقه اقیانوس هند خواهد افزود.

این قرارداد ها یک ماه پس از امضای قرارداد ۵.۲ میلیارد دلاری هند با روسیه برای خرید ۵ سامانه موشکی اس ۴۰۰ 

با وجود اخطار ها و مخالفت های آمریکا صورت می گیرند. واشنگتن هنوز با معافیت هند از تحریم های روسیه در ارتباط با خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰ موافقت نکرده است.

سال گذشته ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قانونی به نام &#۳۹;مبارزه با مخالفان آمریکا از طریق تحریم&#۳۹; یا &#۳۹;کاتسا&#۳۹; امضا کرد که بر اساس آن روسیه، ایران و کره شمالی شامل تحریم های واشنگتن شدند. بند ۲۳۱ قانون کاتسا، کشورهایی که دارای قرادادهای مهم با بخش های دفاعی و امنیت روسی هستند، واجد شرایط تحریم از سوی آمریکا خواهند بود.

هند که دارای روابط گسترده نظامی با روسیه است و اکثر تجهیزات نظامی خود را از این کشور خریداری می کند تحت تاثیر این قانون قرار گرفته است.

در همین حال هند به دنبال یافتن راهی برای دور زدن تحریم های آمریکا از جمله ایجاد یک مکانیسم مالی جایگزین برای ادامه روابط نظامی خود با روسیه است.

آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

اما هند امیدوار است که بتواند از این تحریم ها از آمریکا تخفیف دریافت کند. هند نمی تواند به راحتی رابطه نظامی خود را با روسیه نادیده بگیرد. اکثر تجهیزات نظامی هند ساخت روسیه هستند و مسکو در سال های گذشته یک همکار قابل اعتماد دهلی نو در زمینه تامین تجهیزات نظامی مورد نیاز و همچنین انتقال تکنولوژی به هند بوده است.

در طول مذاکرات اخیر دهلی نو و واشنگتن موسوم به &#۳۹;۲+۲&#۳۹; جمیز متیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که با این تحریم ها قصد ندارند بر کشورهایی مانند هند تاثیر منفی بگذارند.

وی ادعا کرد آمریکا برای اعطای معافیت به همکار خود یعنی هند تلاش خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.