علی نجفی خوشرودی نماینده مردم بابل و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

وی افزود: وزیر دفاع و پشتیبانی به منظور پاسخ به سؤالات تعدادی از نمایندگان در جلسه امروز کمیسیون حاضر شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بیان جزئیات نشست مذکور خاطرنشان کرد: در ابتدا سؤال آقای کاتب نماینده گرمسار از وزیر مطرح شد که به جاده‌ای که در منطقه خجیر اطراف تهران است مطرح شد که چرا محدودیت‌هایی را برای روستاییان و اهالی آن منطقه ایجاد شده که آقای وزیر در پاسخ عنوان کرد این جاده نظامی است و با توجه به اینکه منطقه خاصی است در عین توجه به این شرایط و ملاحظات نهایت همکاری و کمک به مردم را خواهیم داشت تا مشکلاتی برای آنان ایجاد نشود.

خوشرودی با بیان اینکه نهایتاً آقای کاتب از پاسخ‌های وزیر قانع نشد، گفت: نهایتاً مقرر شد کارگروه مشترکی در این رابطه تشکیل شده و این مسئله بیشتر بررسی شود.

وی با اشاره به سؤال علیرضا رحیمی و ۲۶ نماینده دیگر از وزیر دفاع گفت: این نمایندگان این پرسش را مطرح کردند با توجه به اینکه آقای کریمی قدوسی فیلمی را در صحن علنی مجلس از آقای ظریف پخش کرده بود قبلاً‌در کمیسیون امنیت ملی پخش شد و در آنجا اشاره شد که این فیلم محرمانه است و این کلیپ نباید منتشر شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد:‌آقای رحیمی و دیگر سؤال‌کنندگان این مسئله را از وزیر دفاع مطرح کردند که چگونه است که این کلیپ منتشر شده است و عوامل دسترسی به این فیلم چه افرادی هستند و چرا این فیلم منتشر شده است که آقای وزیر پاسخ‌هایی ارائه کردند و نهایتاً آقای رحیمی از این پاسخ‌ها قانع نشد و مقرر شد پیگیری‌های بعدی اعمال و دنبال شد.

وی همچنین به سؤال هاجر چنارانی از وزیر دفاع هم اشاره و عنوان کرد: این سؤال راجع‌به شرکت‌های تابع وزارت دفاع و عملکرد آنها بود که خانم چنارانی باز هم زمان خواست تا به مدت یک ماه بررسی‌های بیشتری صورت گرفته و وزیر و معاونانش پاسخ‌های کامل‌تری ارائه کرده و نهایتاً اعمال نظر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.