«محمود حجتی» اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال کشت گلخانه ای در کشور به بیش از سه هزار هکتار افزایش پیدا می کند که بر این اساس ۵۰۰ هکتار از برنامه تعیین شده بیشتر است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای است و برای توسعه این سایت ها تسهیلات مناسبی به متقاضیان پرداخت می شود.

حجتی، توسعه کشت های گلخانه ای را روش مناسبی در شرایط تغییرات اقلیمی و کمبود آب دانست و تاکید کرد: دولت این بخش از کشاورزی را با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت مورد حمایت خود قرار می دهد.

وی تامین محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال، کاهش مصرف منابع آبی با توجه به معضل مشکلات آب در کشور و افزایش بهره وری را از دیگر اهداف جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدات گلخانه ای دانست.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای مقابله با کم آبی بیان کرد: با استفاده از مکانیزاسیون تولیدات کشاورزی، مبارزه با آفت ها و علف های هرز و اصلاح بذر توانستیم علاوه بر کاهش مصرف آب، میزان تولیدات کشاورزی خود را در سالی که با مشکل آب مواجه بودیم، افزایش دهیم.

حجتی اظهار داشت: در طول پنج سال گذشته موفق شدیم از برداشت ۲۰۰ گرم شکر به ازای مصرف یک متر مکعب آب به ۶۰۰ گرم شکر دست پیدا کنیم.

وی یادآوری کرد: تنها راه حل برون رفت از چالش کم آبی، افزایش بهره وری از منابع آب و خاک است و در این راستا باید رفتار کشاورزی سنتی ما نیز به روش نوین تغییر کند و نهضت نوینی در خانواده کشاورزی کشور ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی به همراه رییس سازمان دامپزشکی کشور برای افتتاح بزرگترین واحد کشتارگاه صنعتی شمالغرب کشور به مهاباد سفر کرده است.

در سفر یک روزه رییس جمهوری و هیات همراه به آذربایجان غربی، همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات و ۲ تن از معاونان وزیر جهادکشاورزی و وزارت ورزش و جوانان نیز به مهاباد سفر کردند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.