موتور۱ نوشت، مزدا "کای" الهام‌بخش مدل طراحی این خودرو بوده  ، همچنین تکنولوژی بکار رفته در آن چیزی از این مدل مفهومی کم ندارد. نمای جلویی این خودرو در مدل تولیدی شبیه دماغه‌ای شیب‌دار کای و حتی کمی اغراق شده‌تر از آن است. گوشه‌های تیز چراغ‌ها در نمای روبه‌رو نیز به تند و تیزتر شدن رخ خودرو کمک بیشتری میکند. از طرفی شاهد جلوپنجره بزرگی در این خودرو هستیم که از اطراف به چراغ‌های باریک و کشیده وصل می‌شود و سقف نیز با یک شیب ملایم به بخش انتهایی خودرو نصب می‌شود.

در کابین درونی نیز همان فضای ساده و مینیمال مخصوص مزدا را شاهد هستیم. یک صفحه نمایش اطلاعات و سرگرمی در بالای داشبورد قرار گرفته و کنترلگرهای لمسی برای این بخش در نظر گرفته شده است. مسلما این نمونه اولیه به تجهیزات ایمنی خوبی هم مجهز می‌شود. تودوزی چرم قرمز رنگ، روکش چرمی داشبورد و قطعات آلومینیومی در فضای کابین بخشی از این تجهیزات هستند.

مزدا ۳ جدید اولین مدل تولید انبوه محسوب می‌شود که از پلتفرم جدید این شرکت ژاپنی به نام معماری خودروی اسکای اکتیو  بهره می‌برد. این پلتفرم جدید باعث کاهش سر و صدا و لرزش خودرو است و سبب قابلیت‌های دینامیکی خودرو را بهبود می‌بخشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.