آدمیرال بیل مک‌ریون، فرمانده سابق یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده که مسوول عملیات ضد اسامه بن لادن بود، به اتهام‌زنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پاسخ داد. پیشتر ترامپ در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز او را دموکرات توصیف کرد و گفت که رهبر سابق القاعده باید زودتر کشته می‌شد. ریون پیش از آن از حملات ترامپ به رسانه‌ها انتقاد کرده و آن را خطری برای دموکراسی دانسته بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین مک‌ریون را حامی هیلاری کلینتون دانسته و مدعی شده بود که آنها به اسامه بن لادن تروریست اجازه داده بودند تا در عمارتی به آن "زیبایی" برای مدت طولانی زندگی کند. آدمیرال مک‌ریون در پاسخ به اظهارات ترامپ گفت: من از هیلاری کلینتون یا دیگران حمایت نمی‌کنم. من هوادار باراک اوباما و جورج بوش هستم و برای هر دو کار کردم. من تمامی روسای جمهوری آمریکا را که کرامت این پست را نگه می‌دارند و از مقامشان برای متحد کردن کشور در دوران‌های چالش‌برانگیز استفاده می‌کنند، بدون در نظر گرفتن خط مشی حزبی آنها، تحسین می‌کنم. من همچنان پای حرف‌هایم مانده‌ام و معتقدم حمله رئیس‌جمهوری آمریکا به رسانه‌ها بزرگترین تهدید برای دموکراسی ما در طول حیات من است.   

او افزود: زمانیکه شما حق مردم در آزادی بیان و آزادی مطبوعات و آزادی سخنرانی را تضعیف می‌کنید، در واقع قانون اساسی، همان چیزی که کشورمان روی آن بنا شده است، تهدید می‌کنید.  

مک‌ریون همچنین ماه اوت در مطلبی برای واشنگتن پست، ترامپ را "مایه شرمساری ما در چشم کودکانمان، مایه تحقیر ما در عرصه جهانی و بدتر از همه، مایه اختلاف‌افکنی میان ما به عنوان یک ملت" توصیف کرده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.