اسماعیل مکی زاده ‌در جمع خبرنگاران ‌در این رابطه اظهار کرد: شناور لندینگ کرافت "ریحان" حامل بار شیشه ساختمانی که ساعت ۱۱:۳۵ شنبه شب(۲۶ آبان) بندر شهید باهنر را به سمت لنگرگاه ترک و ۲۲:۰۵ از لنگرگاه عازم بندر شارجه شده بود، به دلایل نامعلومی در هفت مایلی شرق جزیره بوموسی دچار سانحه واژگونی شد و از ادامه حرکت بازماند.

وی افزود: در پی اعلام اضطرار این شناور در ساعت ۲۰ شامگاه یکشنبه ۲۷ آبان به مرکز هماهنگی جستجو و نجات (MRCC) اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، بلافاصله دو فروند شناور ناجی از بنادر لنگه و بوموسی به همراه یک فروند یدک کش و دو فروند شناور ندسا جهت امدادرسانی به پنج سرنشین این لندینگ کرافت به موقعیت اعزام شدند.

به گفته معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، در جستجوی اولیه یک نفر از خدمه این شناور که از ناحیه دست دچار مصدومیت شده بود، توسط گروه های امدادی، نجات یافت و در ادامه نیز پیکر دو تن از جانباختگان توسط تیم غواصی از آب گرفته شد.

مکی زاده با بیان اینکه هم اکنون، شناور در وضعیت نیمه غرق قرار دارد، اظهار کرد: وضعیت جسمی دریانورد نجات یافته که به بیمارستان بندر لنگه منتقل شده، مساعد گزارش شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عملیات جستجو و نجات توسط دو فروند شناور ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی، شناورهای نظامی و یک فروند یدک کش اعزامی از سکوی نفتی مبارک در منطقه برای نجات جان دو سرنشین مفقود همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، تیم های مردمی همیار ناجی شامل سه فروند  شناور لندینگ کرافت و یک فروند قایق برای کمک به عملیات جستجو و نجات نیز در منطقه حضور دارند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: ظهر امروز(دوشنبه ۲۸ آبان) نیز یک فروند بالگرد برای انجام پایش هوایی به منطقه اعزام شد که هم اکنون در آسمان منطقه است.

مکی زاده خاطرنشان کرد: همچنین تیم های غواصی و بررسی سوانح دریایی به همراه تجهیزات تکمیلی جهت کمک به عملیات، در صحنه حضور دارند.

به گزارش ایسنا، اخبار تکمیلی پیرامون علل دقیق وقوع این سانحه و جزییات بیشتر پس از اتمام عملیات جستجو و نجات و تحقیقات کارشناسی تیم بررسی سوانح دریایی مستقر در منطقه، توسط روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.