به گزارش شبکه الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی بحران دولتی که به استعفای آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی منجر شد، برای نخستین بار خود مسئولیت اداره این پست را بر عهده گرفت.

نتانیاهو در جلسه دولت، گفت‌: می‌دانم که در شرایطی این پست را بر عهده گرفته‌ام که سیاست امنیتی اسرائیل با انتقاداتی مواجه است. در چنین شرایطی هیچ جایی برای بحث در مسائل مربوط به سیاست داخلی یا مسائل شخصی وجود ندارد. من به عنوان نخست وزیر دستور عملیات‌های زیادی را برای تضمین امنیت اسرائیل داده‌ام. درباره موضوع امنیت تصمیمات بسیار مهم و جدی گرفته‌ام و مسئولیت آن را به صورت کامل بر عهده خواهم گرفت. این تصمیمات درباره مرگ و زندگی بوده و در برخی از مواقع درباره خود دولت بوده است.

نتانیاهو تاکید کرد که نهایت تلاشش را برای ممانعت از سقوط دولتش به کار خواهد گرفت.

اظهارات نتانیاهو بعد از دیدارش با موشه کحلون، وزیر دارایی اسرائیل ایراد شد. نتانیاهو می‌خواست کحلون را به خارج نکردن حزبش از ائتلاف دولت برای حفظ اکثریت این ائتلاف در پارلمان و ممانعت از برگزاری انتخابات زود هنگام قانع کند اما موفق به این کار نشد.

همچنین قرار است نتانیاهو طی روزهای آینده فردی را به عنوان وزیر امور خارجه تعیین کند. رسانه‌های عبری اعلام کردند که نتانیاهو احتمالا یکی از اعضای حزب لیکود را به عنوان وزیر امور خارجه تعیین کند. نتانیاهو در حال‌ حاضر خود سرپرستی این وزارتخانه را نیز بر عهده دارد.

به گفته رسانه‌های اسرائیلی، وزیر همکاری منطقه‌ای اسرائیل و وزیر انرژی دو نامزد این پست هستند.

حزب لیکود در بیانیه‌ای اعلام کرده است که نتانیاهو طی روزهای آینده وزرایی را تعیین خواهد کرد. نتانیاهو در حال‌ حاضر خود پست‌های وزارت امور خارجه، جنگ، بهداشت و مهاجرت را بر عهده دارد.

آویگدور لیبرمن بعد از آتش بس اسرائیل و مقاومت فلسطین در غزه از سمت خود استعفا داد و اعلام کرد که حزبش را از دولت نتانیاهو خارج خواهد کرد.

نفتالی بنت، وزیر آموزش و رهبر حزب خانه یهود نیز تهدید کرده است که حزبش را از دولت خارج خواهد کرد.

لیبرمن خواهان برگزاری انتخابات زود هنگام در اسرائیل شده بود، اما نتانیاهو برگزاری انتخابات را در این شرایط درست نمی داند.

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند در صورت اتخاذ تصمیم درباره برگزاری انتخابات زود هنگام این انتخابات در ماه مارس برگزار می‌شود. دوره کنونی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نوامبر ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.