سالانه بیش از نیم میلیارد سفر به شهرهای مختلف جهان صورت می‌گیرد که بیشترین میزان گردشگر به شهر کانکون در مکزیک مربوط بوده و تقریبا نیمی از تولید ناخالص داخلی این شهر از گردشگری تامین می‌شود.

هرچند کانکون فعالیت‌های قابل توجهی در خدمات تجاری دارد، اما بخش عمده آن به طور مستقیم از سفر و گردشگری حاصل می‌شود، در نتیجه این شهر به بخش گردشگری وابستگی زیادی دارد. گردشگران اصلی آن نیز از ایالات متحده آمریکا و کانادا هستند.

در گزارش انجمن جهانی گردشگری و مسافرتی WTTC آمده: گردشگری بعد از دهه ۱۹۶۰ رشد سریعی داشته است و در حال حاضر بسیاری از کشورها در تلاش‌اند تا گردشگری پایدار را رونق دهند. یک نمونه موفق، رونق گردشگری در جزیره بروکای(Boracay) فیلیپین است.

با جذب گردشگر،   اقتصاد نیز تغیر خواهد کرد. بر اساس تجزیه و تحلیل سالانه انجمن جهانی گردشگری، سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی دوبروونیک (کرواسی) ۱۷.۴ درصد، ونیز(ایتالیا) ۱۱.۴ درصد و کانکون(مکزیک) ۴۹.۶ درصد بوده است.

همچنین مراکش شهری در موروکو از دیگر شهرهای با پرگردشگر است که بعد از کانکون در رتبه دوم با ۳۰.۲ درصد نقش گردشگری در تولید ناخالص داخلی ، قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.