محمود واعظی امروز در جریان سفر به ارومیه و در جلسه‌ای با فعالان و تشکل‌های اقتصادی استان آذربایجان‌غربی، ضرورت تعامل و همکاری سازنده مسئولان دولتی با فعالان بخش‌خصوصی را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت و بخش خصوصی به تنهایی نمی‌توانند در فعالیت‌های اقتصادی موفقیت کاملی به دست بیاورند ولی با حمایت و پشتیبانی از یکدیگر می‌توان دستاوردهای قابل توجهی را به دست آورده و به راحتی از مشکلات اقتصادی عبور کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ارز صادراتی باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد، اظهار داشت: در این عرصه، صادرکنندگان متعهد کشورمان، نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند و دولت نیز مکانیسم‌ها و مشوق‌های خاصی برای صادرکنندگان در نظر گرفته و هدف اصلی دولت این است که ارز ناشی از صادرات به کشور بازگشته و در مسیر توسعه، آبادانی و رفاه کشورمان قرار بگیرد.

واعظی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌غربی از مزیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که با فعال کردن این حوزه‌ها می‌تواند با سرعت به تمام شاخص‌های اقتصادی دست یابد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور حمایت از بخش‌خصوصی را حائز اهمیت دانست و گفت: معتقدیم بیماری اقتصاد کشور علاج نمی‌یابد، مگر آن‌که همه امور اقتصادی در دست بخش‌خصوصی واقعی باشد. دستگاه‌های مختلف اجرایی با هماهنگی و حمایت از فعالان بخش‌خصوصی و کارآفرینان می‌تواند، بسیاری از مشکلات را برطرف سازند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور استان آذربایجان‌غربی را دارای پتانسیل گردشگری فراوانی توصیف کرد و گفت: باید با روش‌های مختلف ظرفیت‌های ناشناخته گردشگری استان به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود و بدون تردید رونق گردشگری می‌تواند رفاه و آبادانی استان را دنبال خود داشته باشد.

در این جلسه فعالان و نمایندگان تشکل‌های مختلف اقتصادی مطالبات و پیشنهادات خود را در حوزه فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی، باغداری و گردشگری با رئیس دفتر رئیس جمهور در میان گذاشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.