به گزارش  روزنامه سعودی عکاظ، برهم صالح رئیس‌جمهور عراق که به عربستان سفر کرده است با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی دیدار کرد.

 

دو طرف در این دیدار درباره راه‌های تقویت همکاری بین دو کشور و توسعه آن در راستای خدمت به منافع دو ملت بحث و تبادل نظر کرده و اهمیت برقراری امنیت و ثبات در منطقه را مورد تاکید قرار دادند.

ملک سلمان و برهم صالح همچنین بر اهمیت تلاش برای کاهش بحران‌های منطقه، در پیش گرفتن گفت‌وگو برای حل بحران‌ها و یکپارچه کردن تلاش‌ها درباره مسائل سرنوشت‌ساز و مشترک تاکید کردند.

دو طرف در این دیدار درباره مسائل مختلفی گفت‌وگو کردند که بارزترین آن فعال‌سازی همکاری بین عراق و عربستان در زمینه انرژی، تسریع در بازگشایی مرزها برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری در راستای خدمت به منافع مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

برهم صالح که پس از انتخابات خود به عنوان رئیس جمهوری عراق تاکنون به کشورهای کویت، امارات، اردن و جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، امروز یکشنبه در ایستگاه ریاض پیاده شد.

شبکه خبری العربیه در تلاش برای اختلاف افکنی و ایجاد تنش در روابط ایران و عراق مدعی شد برخی از سیاستمداران عراقی در دوره پس از سال 2003 گروگان محور و سیاست‌های ایرانی بودند و عراق از عمق عربی آن دور شد، اما طی سال‌های اخیر بار دیگر عراق به محیط عربی خود نزدیک شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.