به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، یوری یوشاکوف، مشاور رئیس جمهور روسیه، جمله پایانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خطاب به ولادیمیر پوتین، همتای روس‌اش را در حاشیه مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در پاریس، پایتخت فرانسه، فاش کرد.

یوشاکوف روز یکشنبه در گفتگو با «روسیه-ا» اعلام کرد پوتین و ترامپ قرار است اواخر ماه جاری میلادی در حاشیه اجلاس گروه 20 که در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، برگزار می شود، با یکدیگر به طور رسمی دیدار کنند.

مشاور رئیس جمهور روسیه همچنین جمله پایانی ترامپ به پوتین را در پاریس، نقل قول کرد. به گفته یوشاکوف، رئیس جمهور آمریکا هنگام خداحافظی با همتای روس‌اش گفته است: خوب، در بوئنوس آیرس شما را می‌بینم.

این مقام روس افزود: رئیس جمهور (پوتین) نیز برنامه دیدار با ترامپ را در بوئنوس آیرس تأیید کرده و در حال حاضر مقدمات برگزاری این نشست دوجانبه در حال انجام است.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) پیش تر گفته بود تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک های هسته ای میان‌بُرد با روسیه یکی از محورهای گفتگوی میان ترامپ و پوتین در نشست بوئنوس آیرس خواهد بود.

در ادامه این گزارش آمده است مقامات فرانسوی از پوتین و ترامپ خواسته بودند در حاشیه مراسم بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول در پاریس دیداری را برگزار نکنند تا این مراسم تحت الشعاع قرار نگیرد.

سران روسیه و آمریکا 16 ژوئیه سال جاری میلادی نخستین نشست بلندپایه خود را در شهر هلسینکی فنلاند برگزار و درباره مسائل مختلفی گفتگو کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.