روزنامه ترکیه‌ای «ینی شفق» در گزارشی نوشته است تیم دومی که برای سرپوش گذاشتن بر قتل «جمال خاشقچی» وارد استانبول شده بود، از سوی «محمد دحلان»، مامور ولی‌عهد امارات عربی متحده، فرستاده شده بود. 

ینی شفق به نقل از منبعی نوشت، دحلان که ریشه‌ای فلسطینی دارد، نقشی فعال در جمع آوری یک تیم برای پاکسازی آثار قتل خبرنگار عربستانی در کنسولگری ریاض در ترکیه، بر عهده داشت. 

همان تیمی که دحلان به استانبول اعزام کرده بود، پشت ترور یک مقام ارشد حماس به نام محمود المبحوح  در سال ۲۰۱۰ نیز بود.

دحلان،  رئیس سابق دستگاه امنیت تشکیلات خودگردان است که به «هیت‌مَن خاورمیانه» مشهور است و میانجی اصلی میان دولت امارات و یک گروه ترور در یمن بوده است. 

ینی شفق ادامه داد، این تیم یک روز قبل از قتل خاشقچی از لبنان وارد استانبول شده بود و روز قتل وارد کنسولگری ریاض در استانبول شده بودند.  

پیش از این نیز خبرگزاری رویترز گزارش داده بود یک تیم شیمیدان و متخصص سم‌شناسی از عربستان سعودی چند روز بعد از قتل خاشقچی برای سرپوش گذاشتن بر قتل و از بین بردن آثار به ترکیه اعزام شد. 

ینی شفق در ادامه نوشت، بر اساس گزارش‌ها بازرسان ترکیه‌ای ردپای اسید هیدروفلوریک و دیگر مواد شیمیایی داخل چاه خانه کنسول سعودی در استانبول کشف شده بود که به نظر می‌رسد جسد خاشقچی با این مواد شیمیایی از بین رفته باشد. 

جمال خاشقچی خبرنگار عربستانی روزنامه واشنگتن پست و منتقد بن‌سلمان ولی‌عهد سعودی، روز دهم مهر ماه بعد از ورود به کنسولگری ریاض در استانبول ناپدید شد و سپس اثبات شد، وی کشته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.