علی پروین درباره نایب قهرمانی پرسپولیس در آسیا، کمبود بازیکن در تیم برانکو، توقعات از پرسپولیس و تغییرات مدیریتی و ... صحبت‌هایی انجام داد که متن این مصاحبه را در زیر می‌خوانید:

 

*داستان آسیایی پرسپولیس تمام شد و این تیم نایب قهرمان شد. حالا آنها باید چهار بازی عقب مانده خود در لیگ برتر را انجام دهند و فردا هم باید با پیکان بازی کنند. در این مورد چه نظری دارید؟

در فرصت پس از بازی کاشیما خستگی بازیکنان برطرف شده، ولی به نظرم نباید در این شرایط بازی برای پرسپولیس برگزار می‌شد. مسئولان باید کاری می‌کردند تا در فرصت دیگری این بازی برگزار شود. البته من شنیده‌ام روز گذشته پرسپولیس پیشنهاد داده که با همین شرایط بازی می‌کند. به نظرم تیم برانکو بد نیست و آنها می‌توانند از این بازی نتیجه بگیرند.

*انصاری هم به جمع مصدومان پرسپولیس پیوست و دست برانکو خالی‌تر از قبل شد در این شرایط برانکو چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

چاره‌ای نیست فعلا باید با همین شرایط ساخت. وقتی که تیم بازیکن ندارد باید از جوانان استفاده کرد به نظرم می‌شود ۵، ۶ بازیکن خوب از امیدهای پرسپولیس به بزرگسالان آورد و به آنها انگیزه بازی داد. البته برانکو باید در این مورد تصمیم بگیرد و الان این تیم ۱۰، ۱۱ بازیکن خوب در اختیار دارد.

*توقع هواداران از پرسپولیس تا نیم فصل چه چیزی باید باشد؟

پرسپولیس شرایط سختی دارد و اکثر بازی‌های دشوار آنها باقی مانده، ولی می‌شود با پیروزی در یکی از همین بازی‌ها تیم را به شرایط خوب برگرداند. شاگردان برانکو الان شرایط روحی خوبی ندارند چون بازی مقابل کاشیما را واگذار کردند و به نظرم می‌شود با یک پیروزی روحیه تیم را برگرداند.

*پرسپولیس وقتی قهرمان نشد آیا چیزی از دست داد؟

پرسپولیس چیزی از دست نداد و به نظرم می‌شد قهرمان شویم. متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش‌ نرفت که اینگونه شود. دو گلی که در ژاپن خوردیم روی نتیجه بازی برگشت بسیار تاثیر گذاشت و قانون بازی‌های رفت و برگشت این است که باید در خانه حریف گل بزنید و پرسپولیس نتوانست در ژاپن به کاشیما گل بزند. فکر می‌کنم در تهران هم بازیکنان عجله داشتند و خیلی زود می‌خواستند به گل برسند. در مجموع حیف شد، چون می‌توانستیم در تهران جشن قهرمانی بگیریم.

*روز فینال برای شما هم روز ویژه‌ای بود چرا از شما تقدیر شد و جام را به زمین بردید. حتی از بلندگو هم به زبان انگلیسی شما اسطوره فوتبال ایران برای میهمانان خارجی معرفی شدید. در آن زمان احساستان چه بود؟

آنقدر بوق زدند که من چیزی متوجه نشدم. ولی خوشحالم که این جام با دستان من به زمین برده شد. البته کمی ناراحت بودم، چون نمی‌توانستم جام را به دستان پرسپولیسی‌ها بدهم و من هم آدمی نبودم که جام را به ژاپنی‌ها تحویل دهم و بگویم ببخشید ما را بردید و این جام هم تقدیم به شما! ۵ دقیقه به بازی مانده بود که ورزشگاه را ترک کردم، چون از نتیجه ناراحت بودم، اما کمی هم خوشحال بودم که پرسپولیس به فینال رسیده است.

*احتمالا در روزهای آینده شاهد تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس خواهیم بود، چون گرشاسبی به دلیل قانون منع به کار گیری بازنشستگان باید از پرسپولیس برود. همچنین از دوستان شما (مهدی محمدنبی و رضا درویش) برای جانشینی گرشاسبی نام برده می‌شوند.

واقعیت این است که دوست دارم گرشاسبی در سمتش باقی بماند کسی که ۳۵ سال در تربیت بدنی تهران کار کرده و سوابق اجرایی قوی دارد بهتر بود که در پرسپولیس می‌ماند، ولی او چاره‌ای ندارد جز اینکه قانون را رعایت کند. بعید می‌دانم در این یکی، دو هفته باقی مانده هم استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند و به نظر می‌رسد گرشاسبی رفتنی است. این نام‌هایی هم که شما گفتید فعلا هیچ کدام واقعیت ندارند و باید منتظر ماند و دید که وزیر چه تصمیمی برای جایگزینی گرشاسبی می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.